huzvak
16.12.10,11:20
Dobry den,

popisem asi najprv svoju situaciu, lebo je dost zlozita :D.

Takze, som studentom VS v Ceskej republike. som obcanom SR. Pracujem pre svoju univerzitu na 3 fakultach. mam uzavrene: dohodu o provedeni prace, dohodu o vykonani cinnosti a zmluvu na polovicny uvazok. Teda tieto 3 zmluvy.

Moj rocny prijem presiahol 100 000 KC.

pri prijme na tu zmluvu, mi strhavaju socialne, zdravotne ako aj dane (tie mam ale nejako znizene). pri dohode o provedeni prace mi nestrhavaju nic. pri dohode o vykonani cinnosti mi strhavaju nejake male dane a socialne.

moja otazka znie:
je u mna nutne podat danove priznanie? ak ano, tak v Cesku alebo na Slovensku?

dalej, je u mna moznost ak poziadam o vratenie dani z principu toho, ze som student, tak ze mi aj nieco vratia? opat mam to podat na SVK alebo v Cesku?

Dakujem za odpovede a pomoc.
veronikasad
16.12.10,10:52
Dobry den,

popisem asi najprv svoju situaciu, lebo je dost zlozita :D.

Takze, som studentom VS v Ceskej republike. som obcanom SR. Pracujem pre svoju univerzitu na 3 fakultach. mam uzavrene: dohodu o provedeni prace, dohodu o vykonani cinnosti a zmluvu na polovicny uvazok. Teda tieto 3 zmluvy.

Moj rocny prijem presiahol 100 000 KC.

pri prijme na tu zmluvu, mi strhavaju socialne, zdravotne ako aj dane (tie mam ale nejako znizene). pri dohode o provedeni prace mi nestrhavaju nic. pri dohode o vykonani cinnosti mi strhavaju nejake male dane a socialne.

moja otazka znie:
je u mna nutne podat danove priznanie? ak ano, tak v Cesku alebo na Slovensku?

dalej, je u mna moznost ak poziadam o vratenie dani z principu toho, ze som student, tak ze mi aj nieco vratia? opat mam to podat na SVK alebo v Cesku?

Dakujem za odpovede a pomoc.
Daň zaplatenú v ČR ti slovenský DU nevráti. České zákony neovládam, či v prípade podania DP v ČR máš nárok na nejaké odpočitatelné položky.

Ak si rezidentom SR a podáš DP na Slovensku z celosvetových príjmov, pri príjmoch z ČR uplatníš metodu vyňatia príjmov.
huzvak