badboy-mm
19.12.10,12:27
Dobrý deň, chcel by som Vás poprosiť o radu. Som SZČO z trvalym pobytom v RK, pracujem ako tesar v BA kraji (+okolie) pre BA firmu. Byvam v podnajme v BA , v zmluve nemam uvedene miesto výkonu práce. Každy deň dochadzam na stavbu sukromným autom(nahláseným na DU)+pisem si knihu jázd+odkladam bločky z tankovania. A konečne otazka: možem si uplatniť náhradu za prejdené KM a natankované PHM ? za rady ďakujem!
veronikasad
19.12.10,12:07
Pozri § 19 odst. 2 písm. e) ZoDzP

§ 19
Daňové výdavky
Na začiatok


(2) Daňové výdavky, ktoré možno uplatniť len v rozsahu a za podmienok ustanovených v tomto zákone, sú

e) výdavky (náklady) daňovníka s príjmami podľa § 6 ods. 1 a 2 vynaložené v súvislosti s činnosťou vykonávanou v inom mieste, ako je miesto, v ktorom činnosť pravidelne vykonáva, najviac vo výške, aká je ustanovená pre zamestnancov podľa osobitného predpisu, 87) a to na stravovanie, ubytovanie, cestovné dopravnými prostriedkami, nevyhnutné výdavky spojené s pobytom v tomto mieste a v súvislosti s činnosťou vykonávanou v zahraničí aj suma do výšky 40 % nároku na stravné podľa osobitného predpisu;87) ak daňovník na cestovanie využije vlastné osobné motorové vozidlo nezahrnuté do obchodného majetku, uplatní výdavky (náklady) do výšky náhrady za spotrebované pohonné látky podľa cien platných v čase ich nákupu a základnej náhrady za každý jeden km jazdy podľa osobitného predpisu, 87)
badboy-mm
19.12.10,12:49
Dakujem ale nejak tomu nerozumiem! :-/
veronikasad
19.12.10,12:53
Stačí ak si odpovieš na túto časť citovaného §

e) výdavky (náklady) daňovníka s príjmami podľa § 6 ods. 1 a 2 vynaložené v súvislosti s činnosťou vykonávanou v inom mieste, ako je miesto, v ktorom činnosť pravidelne vykonáva,

Ak robí celý rok na živnosť pre jedného "zamestnávatela", myslím, že túto podmienku nesplňa.
badboy-mm
19.12.10,14:18