MrGizmof
20.12.10,16:20
Dobrý deň, momentálne študujem 3 ročník na SŠ a rád by som si založil živnosť, mám však zopár otázok, pri niektorých veciach sa chcem len uistiť či sú správne a niečo som nenašiel nikde.

1. Zdravotná - Tam som zatiaľ našiel to že za mňa ako študenta platí štát, je to pravda? A musím sa tam ísť tiež prihlásiť? A ako to je s ročným zúčtovaním?

2. Sociálna - Platím ak prekročím 12 x minimálna mzda zárobku za rok.

3. Ako je to s daňami? V tomto som už mierne dopletený a nerozumiem ničomu, bol by som rád ak by mi to niekto vysvetlil :).

4. A teraz otázka ohľadom poplatkov. Našiel som že za voľnú živnosť je 5€ ale na x weboch je že pri vybavovaní živnosti si za 5€ môžem dať koľko len chcem predmetov podnikania, na y weboch že potrebujem na každý 5€.

5. A zatiaľ posledná otázka. Môžem potom ako živnostník - študent mať aj brigádu cez leto? Ak áno, mení sa tam niečo pre mňa?
KEJKA
20.12.10,16:46
len stručne, nájdeš aj na Porade viac odpovedí.........otázky sa opakujú a študentov sme tu už viackrát riešili.

Dobrý deň, momentálne študujem 3 ročník na SŠ a rád by som si založil živnosť, ...................

1. Zdravotná - Tam som zatiaľ našiel to že za mňa ako študenta platí štát, je to pravda? A musím sa tam ísť tiež prihlásiť? A ako to je s ročným zúčtovaním? platí štát, ale ked budeš SZČO, budeš platiť ako SZČO. Z toho dôvodu je lepšie založiť s.r.o.

2. Sociálna - Platím ak prekročím 12 x minimálna mzda zárobku za rok. áno

3. Ako je to s daňami? V tomto som už mierne dopletený a nerozumiem ničomu, bol by som rád ak by mi to niekto vysvetlil :). ZDP, alebo účtovníčka vysvetlí, čo bude aktuálne, toto je príliš všeobecná otázka. V krátkosti - môžeš zarobiť cca 9000 EUR za rok, a tvoja daň z príjmu bude minimálna

4. A teraz otázka ohľadom poplatkov. Našiel som že za voľnú živnosť je 5€ ale na x weboch je že pri vybavovaní živnosti si za 5€ môžem dať koľko len chcem predmetov podnikania, na y weboch že potrebujem na každý 5€.