Myslitel
09.01.11,21:07
s niekym polemizovala. napr.:Zakon o soc. poistení, hovorí sa tam: umelci a autori maju už status SZČO./???/To je ako čo-status????Ved nemaju ani živnostensky list, ak ho ani nechcu mat, tak ako že su a budu SZČO? Niekto ich doinuti byt so ŽL? Aby boli ozaj SZČO? Ked sa ako SZČO nezaregistrovali, a nai nemaju ten ZL, akjy status SZČO? Podla čoho ich uradnici budu tak považovať? Ved nebudu STZČO a nebudu mať ZL! To je divne znenie zakona! Mat status SZČ O pre socialne poistenie a pre učelky SZČO. Tak napriklad, niekto opatgruje choru osobu celodeene, a trochu pracuje ako umelec a chce si trocha s tou opracou privyrobiť, a prAvdaže sa mu moc nedarí a nemá prijem -zisk z toho, ale to robi pre ludi.........tzo jest robi nejaku zarobkovu činnost, je teda DIČ. A aj bude Dič. Prečo by mu mal dakto kazat, aby si dal ZL? Ako može byt SZČO bez ZL? Je len Dič, aby si aspon naklady z tej prace mohol dat ako vydavky. A teda ak nie je oficiálne SZČO, bez ZL je, može sa ho dotykať to, že mu štat nebude platiť dochodkove poistenie mesačne, ked doteraz mu to platil? ved z toho umeleckeho privyrabania vela nemá a ani zisky, a vlastne pride o vyhodu platenia poistzenho na dochodok od štatu? Len preto, že ma "nejaky status?"Dalej: Vela krat čiutam, že ludia nemamju jasno v tom, podnikatelia, živnostnici, čo sa dava do "prijmu" za celý rok a zneho sa potom odvija to, kolko a či ma platiť od leta toho roku aj pobvinne odvody. Nevedia, či je to z hrubeho ich prij mu. Odpovede na internete vela razy su take, že ano, je to z hrubeho jeho ročneho prij mu......Aj na inetzrnete na portali SP je to tsk napisane. Ale ako može mať prijem podnikatel? No len tak, že si jednoducho "MUSI" odratať vydavky, t.j. nakjlady a z toho dostan e zisk-VYNOS-šistý prijem , lebo tzo je prijem za celu jeho ročnu pracu, nie? Zam,estnanci to maju ine, telefony, papiere a pomocj´äky v praci maju zadarmo, a tak pracuju, ale podnikatzel si to musi kuzpit pre seba alebio inych a teda ma nakjlada