zuzankah24
11.01.11,19:28
Dobrý deň,
som na porade pomerne nový člen a potrebovala by som radu. Mám konkrétne takýto prípad v účtovníctve. Neviem si rady s tvorením rezerv.
Ide oto, že faktúry ktoré mi došli teraz v januári, napríklad T-com majú na faktúre uvedené dátum vystavenia január 2011. Dátum dodania je december 2010. Sú tam položky rozčlenené ktoré patria do januára , ale sú tam poplatky ktoré sú účtované za obdobie od 1. - 31.12. 2010, čo je ok. Keďže je faktúra vystavená v januári a dodanie je starý rok, môžem to zaúčtovať v starom roku cez ID ako tvorenie rezervy, t.j. nákladový účet/účet rezervy. No v novom roku zaevidujem túto faktúru do DF a miesto nákladového účtu tam dám účet rezervy. Dátum dodania bude teda január a dph pôjde taktiež do januára. Problém je v tom, že na faktúrach je ešte 19 % dph a v novom roku mi hádže program už 20 % dph-čku.. ako mám tie faktúry zaevidovať? Som začiatočník v účtovníctve a neviem si s tým rady. Ďakujem za každú radu a pomoc. ;)
saminka6
11.01.11,18:30
Ak je termin dodania december 2010, tak ju zaučtujete celu do decembra 2010.
zuzankah24
11.01.11,18:32
ano, je tam datum dodania december 2010. a nevadi to, že je faktúra vystavená v januári? Netreba tam tvoriť tú rezervu?
durisovad
11.01.11,18:37
Rezervu tvorit netreba, naklady, ktore sa tykaju decembra zauctujes na ucet 518 do decembra a poplatky, ktore su uctovane vzdy na mesiac vopred zauctujes na ucet 381-naklady buducich obdobiu. V januari tieto naklady zauctujes na ucet 518. Celu fakturu zaradis do decembra a v decembri si budes aj narokovat DPH.
zuzankah24
11.01.11,18:38
ok, ďakujem veľmi pekne za radu :-)
durisovad
11.01.11,18:39
Rezervy si vytvoris na nevycerpane dovolenky a odvody. Pripadne mozes vytvorit rezervu na teplo, ktore sa obycajne vyuctovava az v aprili. Porovnaj si naklady za predchadzajuce roky a podla toho pri tom teple, pripadne aj inych energiach, postupuj.
saminka6
11.01.11,18:40