katkasch
11.01.11,21:35
Dobrý deň,
vedel by mi niekto poradiť, čo robiť v prípade, keď je v účtovníctve evidovaná (zaúčtovaná) vystavená faktúra odberateľovi ešte v r.2008. Účtovníčka, po ktorej preberám účtovníctvo vo firme, nerobila dokladovú inventúru, nedávala si odsúhlasovať pohľadávky a záväzky. Odberateľ teraz túto faktúru dodatočne uznať nechce. Mne to teraz v účtovníctve visí ako nezaplatená pohľadávka z r.2008. V účtovníctve som začiatočník, čo mám s tým urobiť?
Ďakujem za pomoc.
KEJKA
11.01.11,20:52
ty nič, treba sa opýtať majiteľa firmy. Ak nemieni o tú pohľadávku bojovať, nech ti to dá písomne.
k 31.12.2010 urob poriadnu inventúru zostatkov všetkých účtov, trvaj na fyzických inventúrach, pošli potvrdzovacie listy, upomienky, aby si si ujasnila, čo v účtovníctve máš.
K tejto pohľadávke môžeš účtovať OP, ale musíš vedieť za čo je, aby si vedela posúdiť OP aj z daňového hľadiska.
Bez súčinnosti so spoločníkom, konateľom, pracovníkom zodpovedným za fakturáciu v r. 2008 to nepôjde.
katkasch
11.01.11,21:01
Ďakujem za rýchlu odpoveď. Majiteľa som na to upozornila, telefonicky sa spojil s druhou stranou, ale tí povedali, že by museli opravovať účtovníctvo v r.2008, podať opravné (alebo dodatočné?) daň.priznanie ... a to urobiť nechcú. Keďže je týchto prípadov viac, je to príšerné. Môžem odpísať pohľadávku aj tak, že ju dám ako odpis pohľadávky, ale nevytvorím OP a nedám ju teda do nákladov? Pri niektorých menších sumách to majiteľ chce robiť takto, lebo je mu už trápne volať, ak je niečo tak staré (evidujem aj 5 rokov starú pohľadávku). Pracovníčka zodpovedná za účtovníctvo k 1.1.2011 u nás už nepracuje. Ostalo to na doriešenie na mne.
KEJKA
11.01.11,21:25
že by museli opravovať účtovníctvo v r.2008, ....toto nie je dôvod pre neuznanie pohľadávky.
Majiteľ nechce tie peniaze?
odpísať môžeš pohľadávky, ale upozorni majiteľa, že to bude pripočitateľná položka. možno zmení názor ohľadne vymáhania.
Kto sa staral o pohľadávky doteraz? Vari účtovníčka?