cerfaa
29.01.11,22:37
Ahojte!

Som na MD a venujem sa fotografovaniu. Chcela by som to vykonávať ako slobodné povolanie, ale na internete je málo informácií. Preto sa pýtam vás, odborníkov na slovo vzatých :)!!

Viem že sa musím zaregistrovať na štatistickom úrade a daňovom úrade. Ak chcem, môžem dobrovoľne platiť v sociálnej poisťovni.

Mam však iné otázky:

1. Ako viesť účtovníctvo? (je to rovnako ako pri živnosti - prímy mínus výdavky je suma, z ktorej sa platí daň?)
2. Kedy som a kedy nie som platcom DPH? (ako sa to robí?)
3. Čo všetko si môžem dať do nákladov? (resp. môžem si dať aj foťák, ktorý je kúpený na splátky ešte pred založením slobodného povolania?)
4. Musím dávať doklady o príme alebo faktúry?
5. Môžem zamestnať pod sebou ľudí? (kozmetička, kaderníčka - pre fotenia)
6. Môžem si časom zmeniť zameranie? (študujem žurnalistiku) - prípadne vykonávať dve veci (novinárčinu a fotenia) na jedno DIČ?
7. Čo sa stane ak nebudem môcť vykonávať dalej činnosť? (dá sa pozastaviť alebo zrušiť ako je to pri živnosti?
8. Je v konečnom dôsledku pre mňa ako mladého človeka lepšie slobodné povolanie alebo živnosť?

Vyčerpávajúce otázky, ale verím, že mi pomôžete!!! Vopred ďakujem za odpovede!!!!
zalobaba
30.01.11,16:16
Ahojte!

Som na MD a venujem sa fotografovaniu. Chcela by som to vykonávať ako slobodné povolanie, ale na internete je málo informácií. Preto sa pýtam vás, odborníkov na slovo vzatých :)!!

Viem že sa musím zaregistrovať na štatistickom úrade a daňovom úrade. Ak chcem, môžem dobrovoľne platiť v sociálnej poisťovni.

Mam však iné otázky:

1. Ako viesť účtovníctvo? (je to rovnako ako pri živnosti - prímy mínus výdavky je suma, z ktorej sa platí daň?)
2. Kedy som a kedy nie som platcom DPH? (ako sa to robí?)
3. Čo všetko si môžem dať do nákladov? (resp. môžem si dať aj foťák, ktorý je kúpený na splátky ešte pred založením slobodného povolania?)
4. Musím dávať doklady o príme alebo faktúry?