meno500
30.01.11,20:45
Dobry den,

som student vysokej skoly (denne studium). Zivnost nemam a ani nechcem.

Povedzme, ze programujem aplikacie pre iOS zariadenia (iPhone, iPod Touch, iPad). Tieto aplikacie nie su zadarmo (napr. $0.99). Tieto aplikacie su distribuovane cez App Store (internetovy obchod iOS aplikacii?). Vlastnikom App Store je firma Apple (http://www.apple.com/legal/itunes/appstore/sk/terms.html). Na App Store som zaregistrovany ako osoba, nie ako firma. Som sam, vsetko si robim sam.
Apple si berie 30% zisk z predaja mojich aplikacii. Zvysnych 70% mi posle na ucet.

Povazujem sa za cestneho cloveka, nechcem byt statu nic dlzny, nechcem ziadne problemy, ale nechcem ani zivnost. Pocul som nieco, ze by sa na mna mohol vztahovat autorsky zakon a tak obist zivnost a teda moje otazky su:

1. Som samostatna jednotka, na vsetko som sam. Vztahuje sa na mna autorsky zakon? Netreba mi zivnost? Viete mi priblizit, co ten autorsky zakon je a co obnasa?

2. Ak ano, netreba mi zivnost, ale urcite musim platit nejake poplatky (odvody). Dan, socialnu, zdravotnu poistovnu... neviem co vsetko. Viete mi nieco povedat aj o tomto?

3. Som student a navyse ten rocny zisk je "par drobnych". Viete mi povedat, od akych poplatkov (odvodov) som oslobodeny a od akych nie?

Absolutne sa v tomto nevyznam, vsetky tieto zakony su pre mna spanielska dedina, mozno sa aj pytam bludy. Pytam sa len na zaklade toho co som niekde len tak pocul, zachytil. Skuste ma prosim uviest do problematiky ako sa vyhnut zivnosti a kadeakych vybavovaciek. Vsetko co chcem, je legalne robit to, co ma bavi a raz v roku sa vysporiadat so statom.

Dakujem!
dragan.michal
31.01.11,07:32
Takže čo sa týka vývoja aps, na to nepotrebuješ živnosť. Nakoľko ide o dielo, takže by mala stačiť zmluva o dialo + licenčná zmluva. To je myslím zahrnuté v podmienkach apple.