johnymartin
01.02.11,14:39
Zdravim,

som denny student na VS. Momentalne pracujem na dohodu ako php programator a dostal som ponuku od jedneho ceskeho vydavatelstva na napisanie knihy.

Vedeli by ste mi, prosim, poradit, ci sa mi oplati zalozit si zivnost?

1. aktualne ako programator zarobim cca 200+ € mesacne ( samozrejme podla aktualneho mnozstva zakazok :) )

2. z vydavatelstva sa vyjadrili, ze za tu knihu by som mohol dostat honorar vo vyske cca 1500-2500 eur, dajme tomu, ze 2000 €. Mala by sa tykat prave oblasti v ktorej robim.

Oplati sa mi podla Vas zalozit si zivnost? Za predpokladu, ze pravidelny prijem zostane na tych cca 200+ € / mesiac + nejaka ta "bokovka" ako napr honorar za knihu? Zamestnavatel by s tym nemal mat problem, vo firme je par ludi na zivnost.

Co som pozeral fora, tak pri zalozenej zivnosti musim platit nejake odvody vo vyske asi 50 € (?) mesacne, a to aj vtedy ak budem mat nulovy prijem.

Samozrejme, ze moznost robit pre viac firiem, resp "pod vlastnym menom" je zaujimava a hovori jednoznacne za zivnost, ale ide mi o vyhodnost prechodu za aktualnych a nezmenenych financnych podmienok.

p.s.: ak by som sa rozhodol zalozit si zivnost a ponukat sluzby "pod svojim menom", pomohlo by mi, keby som na svojej stranke potencialnym zaujemcom povedal, ze som napisal knihu? Resp. pomohlo by mi to ako konkurencna vyhoda alebo zvysilo by mi to "doverihodnost"?

Dakujem za nazory :)
dragan.michal
01.02.11,13:44
vyjadrím sa k tomu P.S. určite pomôže ak uvedieš, že si napísal knihu. Hlavne ak budeš mať na nu pozitívny feedback.
johnymartin
01.02.11,13:49
Dakujem za rychlu odpoved...


Este som zaudol dopisat... Mozem mat sidlo v byte rodicov? Kedze som student a stale byvam u nich... Alebo si musim "splasit" kancel alebo aspon virtualne sidlo?

Dakujem :)
Bjordrin
09.02.11,11:35