GazelaSVK
02.02.11,21:13
Mám otazku. V roku 2010 som robila do konca maja na dohodu, s ukoncenim dohody som prestala byt aj studentkou, potom som bola na pracovnom urade a od 23.pracujem v CR, s tym ze trvaly pobyt mam stale na Slovensku. Kde mam podat danove priznanie a treba zapocitat prijem z druheho statu?
KEJKA
02.02.11,20:17
podávaš z celosvetových príjmov a v SR - máš tu trvalý pobyt.
GazelaSVK
03.02.11,07:58
ospravedlnujem sa, vsimla som si ze mi vypadlo ze od 23.augusta pracujem v CR. V CR pracujem na HPP. Aky je postup momentalne? Asi informacia podat priznanie na SVK mi nepomoze, preto mi nie je jasne ako zapocitam prijem z CR do toho priznania. A ci nieco musim oznamovat ceskemu uradu.
wallie
03.02.11,15:47
v ČR keď máš len príjem od zamestnávateľa tak ti môže urobiť ročné zúčtovanie dane a ich Finančnímu úřadu tak nemusíš oznamovať nič.
Na slovensku si povinná podať priznanie z celosvetových príjmov (SR+ČR)
pretože tu máš trvalý pobyt a si stále daň. rezidentom SR. doložíš k tomu české roční zúčtovaní, a treba osobitne potvrdenie o zaplatení povinného poistenia, pretože u nich majú uvádzané v roč. zúčtovaní poistné ktoré platí zamestnávateľ a nie zamestnanec, tak sa to dokladá osobitným potvrdením, aby bolo jasné že príjem z čiech bol riadne zdanený v ČR a v slovenskom priznaní si uplatníš zníženie základu dane tak, že uplatníš v priznaní metódu vyňatia príjmov - Úhrn vyňatých príjmov -uvedieš rozdiel český hrubý príjem mínus povinné poistné
celý postup vypĺňania tlačiva ti rozpisovať nebudem, keď si ho stiahneš z www.drsr.sk (http://www.drsr.sk) typ A a naštuduješ Poučenie k vyplneniu tak to zvládneš :)
SSAndrea
06.02.12,11:18
aby bolo jasné že príjem z čiech bol riadne zdanený v ČR a v slovenskom priznaní si uplatníš zníženie základu dane tak, že uplatníš v priznaní metódu vyňatia príjmov - Úhrn vyňatých príjmov -uvedieš rozdiel český hrubý príjem mínus povinné poistné