arcane
11.02.11,12:30
Dobry den,
chcela by som sa opytat na niektore veci, lebo mam v hlavze zmatok, aj ked som sa snazila to nastudovat sama.
Som studentkou VS, chcem zacat "podnikat". Chcela by som si zalozit zivnost na predaj a sprostredkovanie tovaru. (to mozem uviest, aj keby som ten tovar predavala na internete?)
Prva otazka, ci ako denny student VS mam aj ja odvadzat do socialnej a zdravotnej poistovne. Ked si vybavim zivnost, DIC mi pridelia samy?
Pletie sa mi dan z prijmu a dph. Niekde som nasla, ze ak prijmy nie su vyssie ako cca 50 00 eur za 12 mesiacov, nemusi zivnostnik odvadzat dan. Tym sa mysli ta dan z prijmu? Teda chapem to spravne, ak moje prijmy budu do tej sumy, neplatim dan?(prijmy- obrat..alebo cisty zisk ma byt do tej sumy?)
Viem, ze moze byt niekto aj dobrovolny platca, ale to teraz nechcem riesit.
Takze dajme tomu, ze som teda zivnostnik neplatca- co je vlastne mojou povinnostou voci statu?Dat to danove priznanie raz za rok,aby som dokazala, ze nemam vyssie prijmy..a nelatim dan?
Co vlastne platit musim..a kedy? Ako sa ma tyka DPH?
Ako to je konkretne v pripade, ze objednavam tovar z Polska. Potrebuju moje DIC- na to, aby mi vraj odrratali dan 23%. Ja potom musim platit nejaku dan na slovensku? a clo sa plati tiez, alebo ako to je?
ako je mozne, ze na jednej stranke
ukazuje kamoskine dic ako neplatne, ked viem, ze je platne? suvisi to s tym, ze jej obrat nebol vyssi a a tiez nie je platca,alebo?Lebo dodaval z Posla neveri, ze je platne. Neviem, ako to je, kto moze nakupovat bez dph, a ako to je so zahranicim.
Ak mi to niekto po lopate vysvetli, budem rada.
KEJKA
11.02.11,11:51
moja zlatá, to je nadlho......ak kamoška podniká, určite ti tieto základné veci vysvetlí z praxe.
áno, ak chceš dovoz z Polska, budeš nakupovať s ich DPH, ked tu nie si zaregistrovaná ako platiteľ. Pri dosiahnutí určitého obratu sa pre DPH budeš musieť povinne zaregistrovať.