MichalJancich
17.02.11,10:44
Zdravim

Vcera mi doviezli z Alzy tuto tlaciaren, resp. multifunkcne zariadenie.
Nebol k nej datovy kabel, tak som nasiel doma nejaky zo stareho modemu.
Vsetko som zapojil, a zapol ten Canon. ( Prvy krat zapojena na Mac )

Dal som CD do mechaniky a instaloval drivre, vsetko prebeho dobre.
Skusil som zoskenovat nejaku fotku, cez Canon program-bez chyby...
Trosku som ju upravil v Ps, a ked som ju chcel vytlacit na fotopapier cez program Easy Photo Print EX,
tak mi program vypisal nasledovne : the operation cannot be continued because a printer supporting photo print is not installed.

Siel som na Canon stranku, a postahoval vsetko najnovsie, potom aj nejaky pack priamo zo supportApple.com, bez uspechu.
Software update mi nic neponukol.

Tak som si povedal, ze kaslem na Mac, idem skusit Win.
Ten isty postup vykonany, ten isty vysledok, skener ide, tlac nie.Ta ista hlaska v systeme.

Inak tlaciaren je funkcna, pretoze kopirovanie ide bez chyby...

Poradi mi niekto ako s tym vykyvat?

Dakujem.
misoft
17.02.11,18:10
Neviem, ako v MAC to prebieha, ale podstata je, že najskôr sa inštalujú ovládače (dodávané so zariadením) a až potom sa toto zariadenie pripája. Pretože sa väčšinou pripájajú cez USB, je to možné vykonať aj za chodu PC.
Dôvodm, prečo najskôr ovládače, je ten, že OS pri zapojení musí vedieť, čo má s tým zariadením robiť, aké sú jeho nastavenia a pod. V prípade, že sa najskôr pripojí zariadenie, OS síce detekuje toto zariadenie (Zistil sa nový hardvér), pre jeho chod použije ovládače, ktoré má defaultne v sebe a oznámi pohotovosť zariadenia. Lenže toto zariadenie nevyužije všetky svoje možnosti, pretože nemá patričné ovládače - len základné.
To že tlačiareň je funkčná, lebo kopíruje - ona sama má v sebe OS, ktorý umožňuje zoskenované (skopírované) vytlačiť - a nepotrebuje k tomu ani PC. Lenže tlač z PC neprebehne, lebo PC o tlačiarni nevie.