flector
21.02.11,14:57
Asi sa opýtam poriadnu hlúposť – tak sorry ale len tak rozmýšľam o všeličom ... a snažím sa pochopiť + dostať sa do týchto "ekonomických vecí" ( – inak som programátor / ITák, ktorý sa o tieto "ekonomické veci" absolútne nikdy nezaujímal ... – až teraz, keďže sa snažím sám podnikať. ;))

Nieje náhodou nutné sa kvôli používaniu služieb MoneyBookers a PayPal stať platcom DPH?

Resp. nieje nutné tieto služby následne uvádzať v tom súhrnom výkaze ktorý musí firma ktorá sa už registrovala k DPH podľa §7a podávať???

Veď MoneyBookers a PayPal sú vlastne len obyčajné spoločnosti registrované v členských štátoch EU (PayPal myslím cez pobočku v EU a MoneyBookers priamo v EU) ktoré poskytujú služby – ale oficiálne u nás nie sú registrované a uznané ako bankové služby.

Takže sú to len obyčajné firmy. (Z SK pohľadu.) A nieje to tým pádom len obyčajný vzťah SK firma <> firma v EU???
A teda nevzniká ich používaním vzťah - prijatie služby z iného členského štátu EU – pred ktorým je potreba sa registrovať k DPH podľa §7a a následne uvádzať tieto služby vo výkaze ktorý sa posiela na DÚ???

Či mi niečo ušlo? No, sorry ak sa pýtam hlúposti ...
(Ale však vari aj na to je porada aby sa tu človek niečo dozvedel ...)

Vďaka za odpoveď.
IvoM
21.02.11,14:11
Flector, poznám len Paypal a to je vlastne taká internetová banka kde si vytvoríš účet, cez ktorý platíš na internete alebo Ti naň nabiehajú peniaze, to nemá s DPH nič spoločné ani prípadný úrok ktorý by Ti tam vznikal ak by aj bol neviem ako veľký nejde do obratu na DPH.
flector
15.03.11,12:37
Vďaka za odpoveď, ale aj tak mi to nejak nejde do hlavy. (Ja už som taká povaha. :))

A preto sa pýtam, má niekto ešte iný názor???

Všetko si to študujem (ako som povedal som programátor a nie účtovník, ale musím sa tým zaoberať (ne)dobrovoľne) a preto mi vŕta v hlave zhruba toto: