Liptáčik
23.02.11,13:17
Chcela by som si len overiť. V JÚ je hospodársky výsledok rozdiel medzi príjmami a výdavkami (ak nie sú odpisy). Takto vzniknutý HV je ešte niečim ovplyvnený? Mám na mysli KS stavu zásob, cenín, PHM.... ?
Liptáčik
24.02.11,06:55
Skúsim sa opýtať ešte raz. Ak mi vyjde v JÚ hospodársky výsledok, upravuje sa ešte o stavy zásob?
Liptáčik
24.02.11,08:16
Na školení, ktoré som absolvovala pred pár rokmi som si vypočula, že HV sa upravuje o stavy zásob. V reály - ak mám HV zisk 500 Eur, ale mám na stave zásob tovar za 150 Eur, o túto hodnotu je potrebné znížiť k 31. 12 zisk, pretože tento tovar neslúžil v danom roku na zabezpečenie príjmov. 1.1. sa však do stavu zásob dostal zápisom, pretože v nasledujúcom roku na zabezpečenie príjmov slúži. Študujem zákon o JÚ, nikde nič také nevidím. Poradí mi niekto?
ego.mc
24.02.11,12:58
V JÚ to neupravujete, HV = príjmy - výdaje.
Liptáčik
08.03.11,05:54
V JÚ vykazujem zisk. Chcem použiť § 30 zákona o dani z príjmu - uplatniť straty z predchádzajúcich období. Strata za posledných 7 rokov je vyššia ako tentoročný ziisk. Môžem tento zisk vyrovnať časťou straty, ktorú potrebujem, alebo len do výšky 1/7 strát z predchádzajúcich období?
Tweety
08.03.11,06:11
V JÚ vykazujem zisk. Chcem použiť § 30 zákona o dani z príjmu - uplatniť straty z predchádzajúcich období. Strata za posledných 7 rokov je vyššia ako tentoročný ziisk. Môžem tento zisk vyrovnať časťou straty, ktorú potrebujem, alebo len do výšky 1/7 strát z predchádzajúcich období?
Stratu si môžeš umoriť až do výšky ZákladuDane.
Liptáčik
08.03.11,06:22
Len v § 30 je veta: "Ak je zdaňovacie obdobie kratšie ako rok, daňovník môže uplatniť celý ročný odpočet daňovej straty." Preto uvažujem nad tým, či môžem len 1/7, alebo môžem vyrovnať zisk do nuly.
Tweety
08.03.11,06:31
Len v § 30 je veta: "Ak je zdaňovacie obdobie kratšie ako rok, daňovník môže uplatniť celý ročný odpočet daňovej straty." Preto uvažujem nad tým, či môžem len 1/7, alebo môžem vyrovnať zisk do nuly.