Viliam84
26.02.11,18:55
Dobrý deň, mám nasledovný problém:
Som študent vysokej školy, denné štúdium 2. ročník - odbor chémia. V minulosti som študoval iný odbor na rovnakej VŠ, ale v 2. ročníku som štúdium prerušil na 2 roky. Počas nich som pracoval v zahraničí. Po návrate zo zahraničia som v roku 2009 ako 24 ročný začal opäť študovať, ale iný odbor, ktorý študujem aj v súčasnosti. Za prekročenie štandardnej dĺžky štúdia si platím niekoľko stoviek Eur ročne. Veľmi ma prekvapilo, že si musím od januára každý mesiac platiť zdravotné poistenie, čo činí 46,06. Keďže som v škole každý deň a vo voľnom čase sa musím venovať opäť školským povinnostiam (z dôvodu náročnosti odboru), zaujímalo by ma, odkiaľ mám mať prostriedky na platenie tejto povinnosti. Niekoľkokrát som sa pokúšal kontaktovať Úrad práce, soc. vecí a rodiny, no neúspešne, pretože buď mi nevedeli poskytnúť patričné informácie.
Z toho vyplýva moja otázka - Mám nárok na dávku v hmotnej núdzi, alebo ako je možné riešiť túto situáciu?
Za akékoľvek vecné odpovede vopred ďakujem.
Viliam
Katy a R
26.02.11,18:05
.. a čo rodičia :confused:
BXLmiami
26.02.11,18:28
V prvom rade by mali nabehnuť rodičia.
Viliam84
26.02.11,18:30
Áno, mám rodičov, u ktorých bývam.Sú to obyčajní ľudia. Poskytujú mi strechu nad hlavou, stravu, platia za mňa energie a iné životu nevyhnutné potreby. Zaťažovať ich ešte aj platením zdravot. poistenia nemám nielen odvahu, ale hlavne drzosť.
Preto sa opäť pýtam, ako môže človek, ktorý nemá jednoducho finančné prostriedky a snaží sa doštudovať náročný odbor, ktorý si vyžaduje obetovanie voľného času (takže si ani brigádu nemám možnosť nájsť). Rodičia mi dosť pomáhajú, takže by som ocenil iné pripomienky. Ďakujem
Katy a R
26.02.11,18:49
Áno, mám rodičov, u ktorých bývam.Sú to obyčajní ľudia. Poskytujú mi strechu nad hlavou, stravu, platia za mňa energie a iné životu nevyhnutné potreby. Zaťažovať ich ešte aj platením zdravot. poistenia nemám nielen odvahu, ale hlavne drzosť.