vcielka182
01.03.11,16:36
Dobrý deň, som študentka ekonomickej fakulty UMB, mám vypracovať prácu o účtovných a da§ových odpisoch a k tomu vypočítať príklad...Príklad znel -
1. Podnikateľ 12.2.200x zaradil do používania osobný automobil so vstupnou cenou 11 617,87 E. Automobil je zaradený v 1.odpisovej skupine. Zostavte odpisový plán, ak sa podnikateľ rozhodol pre zrýchlené odpisovanie.
Podľa tohto dátumu mám vypočítať odpis v prvom roku prenásobený počtom mesiacov , v ktorých sa používal? v prvom roku vychádza odpis 2905 E , mám tento výsledok prenásobiť * 11/12?

Ďakujem za odpoveď :)
Tweety
01.03.11,15:40
Dobrý deň, som študentka ekonomickej fakulty UMB, mám vypracovať prácu o účtovných a da§ových odpisoch a k tomu vypočítať príklad...Príklad znel -
1. Podnikateľ 12.2.200x zaradil do používania osobný automobil so vstupnou cenou 11 617,87 E. Automobil je zaradený v 1.odpisovej skupine. Zostavte odpisový plán, ak sa podnikateľ rozhodol pre zrýchlené odpisovanie.
Podľa tohto dátumu mám vypočítať odpis v prvom roku prenásobený počtom mesiacov , v ktorých sa používal? v prvom roku vychádza odpis 2905 E , mám tento výsledok prenásobiť * 11/12?

Ďakujem za odpoveď :)
Daňový odpis je ročný, neprepočítavame ho teda na mesiace používania.
vcielka182
01.03.11,15:48
Ďakujem pekne :)
vcielka182
01.03.11,15:49
no jasné :) ak by išlo o účtovný v tom prípade prepočívam :) dakujem :)
Stefan2005
01.03.11,16:09
1. už zadanie sa mi nepáči - "podnikateľ-om" sa označuje zvyčajne SZČO, tá robí zvyčajne JÚ - a tam je to iné.

2. ak sa myslí "podnikateľom" podvojné účtovníctvo, tak sa tam vedú účtovné odpisy (podľa odpisového plánu) a áno, účtovné odpisy sa počítajú na mesiace, teda 11/12....
KEJKA
01.03.11,17:25
dobrý postreh.
JankaO
01.03.11,17:33
1. už zadanie sa mi nepáči - "podnikateľ-om" sa označuje zvyčajne SZČO, tá robí zvyčajne JÚ - a tam je to iné.