dareckova
26.12.05,07:49
Chcela by som sa spýtať ako to je s platením odvodov, ak má niekto založenú živnosť, nemá ju pozastavenú, ani v súčasnej dobe na ňu nepracuje ale pracuje ako zamestnanec u firmy, ktorá za neho všetko odvádza. Treba tú živnosť aspoň pozastaviť, aby nemusel platiť odvody zo živnosti? Na koľko maximálne sa dá živnosť pozastaviť alebo to nie je obmedzené? Ďakujem za odpoveď
ajobs
26.12.05,09:08
Chcela by som sa spýtať ako to je s platením odvodov, ak má niekto založenú živnosť, nemá ju pozastavenú, ani v súčasnej dobe na ňu nepracuje ale pracuje ako zamestnanec u firmy, ktorá za neho všetko odvádza. Treba tú živnosť aspoň pozastaviť, aby nemusel platiť odvody zo živnosti? Na koľko maximálne sa dá živnosť pozastaviť alebo to nie je obmedzené? Ďakujem za odpoveď

Aj keď nepracuješ momentálne na živnosť, musíš platiť odvody - do ZP min. 910 Sk, od roku 2006 min.966 Sk, do SP podľa tohto, či už si platila ako povinný plátca, alebo iba dobrovoľne.
Živnosť sa dá pozastaviť minimálne na dobu 6 mesiacov, maximálna doba nie je stanovená, a počas prerušenia sa dá pozastavenie predĺžiť.
dareckova
26.12.05,11:10
Ďakujem za odpoveď! A ešte jedna otázka: Aké poplatky sa platia za pozastavenie?
ajobs
26.12.05,19:49
Ďakujem za odpoveď! A ešte jedna otázka: Aké poplatky sa platia za pozastavenie?

Myslím, že sa to nespoplatňuje, ale určite hodnovernú info ti poskytne príslušný živnostenský úrad.
Oci
27.12.05,04:06
Ďakujem za odpoveď! A ešte jedna otázka: Aké poplatky sa platia za pozastavenie?
K žiadosti na pozastavenie živnosti treba doložiť kolok v hodnote 200 Sk.
Pepa
27.12.05,07:48
Aj keď nepracuješ momentálne na živnosť, musíš platiť odvody - do ZP min. 910 Sk, od roku 2006 min.966 Sk, do SP podľa tohto, či už si platila ako povinný plátca, alebo iba dobrovoľne.
Živnosť sa dá pozastaviť minimálne na dobu 6 mesiacov, maximálna doba nie je stanovená, a počas prerušenia sa dá pozastavenie predĺžiť.