Mmery1
18.03.11,17:29
Dobrý deň,

už dlho hľadám na internete relevantné informácie, no k ničomu dôveryhodnému som sa nedopracovala.

Momentálne som študentkou denného štúdia vysokej školy (23r), pričom mám uzatvorenú dohodu o brigádnickej práci študentov u dvoch zamestnávateľov. Zaujímalo by ma, ako mám postupovať pri platení daní a odvodov. Chcela by som si u jedného zamestnávateľa uplatniť nezdaniteľnú časť dane (do akej výšky príjmu je to možné?) a následne sa pýtam, čo to pre mňa znamená u druhého zamestnávateľa. Vráti sa mi na konci roka odvedená časť dane u druhého zamestnávateľa?

V súvislosti s tým, by ma zaujímalo aká ja momentálna hranica príjmov, po ktorej prekročení si musím uhrádzať zdravotné poistenie sama?

Za Vaše odpovede Vám vopred srdečne ďakujem.

Marianna
KEJKA
18.03.11,19:01
ja odpoviem v rýchlosti len na časť otázok
Podpisuješ vyhlásenie vždy len u jedného zam-eľa, najlepšie tam, kde máš viacmenej zaručený pravidelný mesačný príjem minimálne 260EUR, tak sa ti odpočíta max. suma, platíš minimálne dane. pozor - odvádza a platí zam-eľ.
druhý zam-eľ, kedže nič nepodpíšeš, nič neodpočítava, zdaní ti celý príjem.
veronikasad
18.03.11,19:15
Dobrý deň,

už dlho hľadám na internete relevantné informácie, no k ničomu dôveryhodnému som sa nedopracovala.

Momentálne som študentkou denného štúdia vysokej školy (23r), pričom mám uzatvorenú dohodu o brigádnickej práci študentov u dvoch zamestnávateľov. Zaujímalo by ma, ako mám postupovať pri platení daní a odvodov. Chcela by som si u jedného zamestnávateľa uplatniť nezdaniteľnú časť dane (do akej výšky príjmu je to možné?) a následne sa pýtam, čo to pre mňa znamená u druhého zamestnávateľa. Vráti sa mi na konci roka odvedená časť dane u druhého zamestnávateľa?

V súvislosti s tým, by ma zaujímalo aká ja momentálna hranica príjmov, po ktorej prekročení si musím uhrádzať zdravotné poistenie sama?

Za Vaše odpovede Vám vopred srdečne ďakujem.

Marianna