zdienka
24.03.11,00:10
dobry den,
prosim vas, potrebujem poradit s nasledovnou vecou. robim danove priznanie, ako zamestnanec s dvoma prilezitostnymi zmluvami o dielo podla 536 a nasl. Obch. zakonnika (suma 500 eur na dizajn webstranky a suma 1300 za preklad pisomnych materialov do cudzieho jazyka). mam tu hotove danove priznanie, tlacivo B, kde su prijmy ponizene o ciastku ktoru netreba zdanovat a nasledne je suma 874,05 vpisana do oddielu VIII riadok 1 - prijem podla paragrafu 8, z prilezitostnych cinnosti. je to takto ok? bola som presvedcena ze hej ale teraz vaham, pretoze pri vyplnani RZZP zistujem ze prijem podla tohto paragrafu tam nikde nedam a ci to teda nezmenim na prijem podla paragrafu 6 (otazka vsak je, ktore odstavce a pismena?) velmi dakujem a ospravedlnujem sa za vyjadrovanie, som absolutny danovy amater samouk :)
Leila
26.03.11,12:35
mna by to tiez zaujimalo.... v inej teme som nasla toto :
(len mi vadi ze DP B si odo mna pyta udaj pocet mesiacov vykonavania - pre SOCPOI - kedze to bola aj v mojom pripade jednorazovka, co tam mam uviest ????)

ak ide o zmluvu o dielo a ide o dielo, ktoré je jasne zadefinované autorským zákonom, nemôže dať takýto príjem do §8, tieto príjmy patria výhradne do §6 ods.2a)

§ 6
Dielo
(1) Predmetom autorského práva je literárne dielo, vedecké dielo alebo umelecké dielo, ktoré je výsledkomvlastnej tvorivej duševnej činnosti autora, najmä
a) slovesné dielo a počítačový program,
b) ústne podané, predvedené alebo inak vykonané slovesné dielo, najmä prejav a prednáška,
c) divadelné dielo, predovšetkým dramatické dielo, hudobnodramatické dielo, pantomimické dielo
a choreografické dielo, ako aj iné dielo vytvorené na zverejnenie alebo verejné predvedenie,
d) hudobné dielo s textom alebo bez textu,
e) audiovizuálne dielo, predovšetkým filmové dielo,
f) maľba, kresba, náčrt, ilustrácia, socha a iné dielovýtvarného umenia,
g) fotografické dielo,