scooors
07.04.11,22:09
Zdravím , mám 18 rokov , chcem si založiť živnosť(ako to už viem) a následne nato S.r.o-čku , chcem sa opýtať že .


Janko A vyštudoval murára a chcel by podnikať v logistike , Jožko B vyštudoval logistiku , Jožko B mu založí sro aj s predmetom podnikania , ktorú následne predá/prepíše na Janka A(jednoosobová SRO), ktorý nemá nato vyučenie ... (Vec sa má tak že som vyštudoval teda študujem logistiku ale chcem podnikať v reklamenej sfére) Kamarát to tak spravil že zamestnal vo svojej Sro niekoho kto ma nato oprávnenie/vyučenie a nastavil mu minimálny počet hodín a aj výplatu(ktorú ale ten chalanisko pochopiteľne nedostáva) , neviem nerozumiem sa tomu moc, je to teda možne môžu mi zato hroziť nejaké sankcie ?
Keď zakladám S.r.o , a nebudem platiť žiadne odvody(samozrejme pre 18 ročného platiť cca 170€ mesačne ako živnostník je proste veľa ) stávam sa dlžníkom na poistnom ,sociálnom atd. (je mi jasne že nebude žiaden dôchodok,ani pn-ka zaplatená ked budem chorí) ako toto dlho môžem robiť pozeral som dlžníkov a niektorý tam majú pekné pálky (aj niekoľko miliónov €) , teda neplatím odvody = žiaden dôchodok atď = nikto mi nič nemôže pretože ako sro-čka nemusí to platiť.
V prípade že by som chcel predať S.r.o alebo zrušiť živnosť to musím splatiť ?Účtovníčku mám maminu známu z práce(z toho hladiska je to vybavene a poriešené účtovníctvo a dane) , nechcem ju s tým zaťažovať preto sa pýtam tu
ZI pri S.r.o je 5000€ , musí to niekde byť fyzicky na účte alebo stačí čestné prehlásenie ?
Aká je pravda na tom že S.r.o môže neviem či prvý rok ? dva ? tri ? nemusí odvádzať daň teda , minimálne ?
Keď som živnostník,mám aj S.r.o, niekde sa zamestnám ako normálny pracovník, stále neplatím odvody tych 170€ ? kedže mám S.r.o ? A ako je to aj tak že keby poctivo platim sociálku a zdravotné a potom si založím S.r.o a prestanem platiť , a ostanem chorí peniaze mi pôjdu z toho čo som už zaplatil dokým by teoreticky všetky peniaze do SP a ZP neminuli ?