Lýdia Muráriková
19.04.11,13:29
Pracujem ako čašníčka a okrem zástery a reklamného trička si musíme kupovať samé.., obuv-čiernu,uzavretú. Nohavice-čierne. Opasok tiež čierny. Iná farba nie je akceptovateľná, ale ani nemáme žiaden finan.príspevok na prac.oblečenie. A tak, či je nejaká možnosť si uplatniť nárok, na vrátenie peňazí od zamestnávateľa. Respektíve, pri kúpe nových vecí, ako by som mala postupovať. Ďakujem.
rdb
19.04.11,11:35
Zamestnavatel takuto povinnnost nema.
Lýdia Muráriková
19.04.11,17:09
Takže, oblečenie do práce si musím kúpiť, ale zamestnávateľ nemá povinnosť mi to preplatiť..
willma
20.04.11,05:45
Zákon 124/2006
§ 6
Všeobecné povinnosti zamestnávateľa

(3) Zamestnávateľ je povinný bezplatne

a) poskytovať zamestnancom pracovný odev a pracovnú obuv, 8) ak pracujú v prostredí, v ktorom odev alebo obuv podlieha mimoriadnemu opotrebovaniu alebo mimoriadnemu znečisteniu,
b) zabezpečovať zamestnancom podľa vnútorného predpisu pitný režim, ak to vyžaduje ochrana ich života alebo zdravia, a poskytovať umývacie, čistiace a dezinfekčné prostriedky potrebné na zabezpečenie telesnej hygieny.

a okrem iného ako čašníčka
Prideliť zamestnancovi vhodné OOPP v zmysle zákona NR SR č. 330/1996124/2006 Z.z. v znení neskorších predpisov, § 8a, ods. 2, písm. b) a oboznámiť ho s ich riadnym používaním. - protišmyková obuv. - nakoľko hrozí pošmyknutie na mokrom, resp. klzkom povrchu.
rdb
20.04.11,11:13
Zákon 124/2006
§ 6
Všeobecné povinnosti zamestnávateľa

(3) Zamestnávateľ je povinný bezplatne

a) poskytovať zamestnancom pracovný odev a pracovnú obuv, 8) ak pracujú v prostredí, v ktorom odev alebo obuv podlieha mimoriadnemu opotrebovaniu alebo mimoriadnemu znečisteniu,
b) zabezpečovať zamestnancom podľa vnútorného predpisu pitný režim, ak to vyžaduje ochrana ich života alebo zdravia, a poskytovať umývacie, čistiace a dezinfekčné prostriedky potrebné na zabezpečenie telesnej hygieny.

a okrem iného ako čašníčka