MASAKERKO
24.04.11,05:02
Zdravim, som v stadiu zakladania s.r.o.
som študent a ako druheho človeka ktorý by bol sposobili v akomkolvek ukone suvisiacim s firmou, by som chcel ustanoviť moju matku.
bolo by rozumné a možné vytvoriť sro-cku ktorej konatelom by som bol ja aj ona? ona je momentalne zamestnana a konatelkou mojej sro by bola v ramci volneho casu:) musela by platit odvody? musel by som odvody platit ja? alebo by bolo najlepsie zalozit tuto spolocnost ako dvaja spolocnici , splatit kapitalove vklady a zdanovat len cisty zisk? pricom rocne by boli vyberané zisky,cim pokial som dobre pochopil by odpadla odvodová povinnosť ?
neviem ci ste ma porozumeli:) tak to zrekapitulujem : ja ako student , nechcem prijst o studentske vyhody a tym myslim (nechcem) platenie odvodov do socialnej a zdravotnej poistovne. A zaroven nechcem aby sa mojej matke , ktorá je normalne zamestnana (cize odvody a ZP za nu hradi zamestnavatel z hrubej mzdy) , taktiez zvysili naklady tym ze by musela odvadzat akukolvek sumu do SP a ZP :) zdanoval by sa len cisty zisk. je taketo konanie mozne a rozumne?
napln spolocnosti by bola v rozsahu volnej zivnosti , cize nakup a nasledny predaj tovaru za ucelom zisku.
za rady vopred ďakujem
:confused:
BXLmiami
24.04.11,03:30
Vidím,že Ti to nedá spávať:).Odvody Ti odpovedia kompetentnejší,ale ja ťa upozorním na to,že ak Tvoja mama príde o prácu a bude mať s.r.o,nedostane podporu v nezamestnanosti.
veronikasad
24.04.11,05:57
Vidím,že Ti to nedá spávať:).Odvody Ti odpovedia kompetentnejší,ale ja ťa upozorním na to,že ak Tvoja mama príde o prácu a bude mať s.r.o,nedostane podporu v nezamestnanosti.
Neplatí, ak bude len konateom (konatel sa pre účely zákona o službách zamestnanosti nepovažuje za SZČO).
Economic
24.04.11,14:23
Vidím,že Ti to nedá spávať:).Odvody Ti odpovedia kompetentnejší,ale ja ťa upozorním na to,že ak Tvoja mama príde o prácu a bude mať s.r.o,nedostane podporu v nezamestnanosti.