hlava1
28.04.11,19:53
Dobrý večer, mala by som takú otázočku. Chcela by som vedieť ako sa odpisuje hmotný majetok v JÚ pokiaľ je jeho obstarávacia cena tak okolo 500-600€ ( fény,kulmy,pokladnica... ). Potrebovala by som to zahrnúť do podnikateľského zámeru a neviem si s tým dať rady nakoľko som úplný amatér v účtovníctve . Veľmi pekne ďakujem.
marjankaj
28.04.11,17:56
Dobrý večer, mala by som takú otázočku. Chcela by som vedieť ako sa odpisuje hmotný majetok v JÚ pokiaľ je jeho obstarávacia cena tak okolo 500-600€ ( fény,kulmy,pokladnica... ). Potrebovala by som to zahrnúť do podnikateľského zámeru a neviem si s tým dať rady nakoľko som úplný amatér v účtovníctve . Veľmi pekne ďakujem.

Do 1700 € nemusíš odpisovať. Ide celé do nákladov.
veronikasad
28.04.11,17:57
Dobrý večer, mala by som takú otázočku. Chcela by som vedieť ako sa odpisuje hmotný majetok v JÚ pokiaľ je jeho obstarávacia cena tak okolo 500-600€ ( fény,kulmy,pokladnica... ). Potrebovala by som to zahrnúť do podnikateľského zámeru a neviem si s tým dať rady nakoľko som úplný amatér v účtovníctve . Veľmi pekne ďakujem.
Majetok do 1700€ sa neodpisuje. Zahrnieš ho jednorázovo do VOZD.

Dotáciu UP na samostatne zárobkovú činnosť ani nie je možné použiť na majetok odpisovaný (OC nad 1700€)
hlava1
28.04.11,18:00
Do 1700 € nemusíš odpisovať. Ide celé do nákladov.
Takže to môžem zahrnúť do kolonky DM do spotreby?
hlava1
28.04.11,18:01
Majetok do 1700€ sa neodpisuje. Zahrnieš ho jednorázovo do VOZD.

Dotáciu UP na samostatne zárobkovú činnosť ani nie je možné použiť na majetok odpisovaný (OC nad 1700€)
Som si aj myslela, ale nebola som si tým istá. ďakujem.
marjankaj
28.04.11,18:01
Takže to môžem zahrnúť do kolonky DM do spotreby?

Čo je to DM?
veronikasad
28.04.11,18:02
Takže to môžem zahrnúť do kolonky DM do spotreby?
Ak skratka DM je drobný majetok - ano
JANA LC
29.04.11,03:16
Dobrý deň,
ja mám problém určiť dobu odpisovania DM. Nákladné auto zakúpené 2/3 v hotovosti a 1/3 na úver 24 mesiacov.