xkram83
09.05.11,10:28
Dobrý deň,

mám dosť problém zistiť jednotné informácie ohľadom platenia daní, poistného a sociálneho.

Študujem na českej VŠ a mám založenú živnosť na SR v oblasti informačných technológií. Som neplatca DPH a to uvádzam aj na vystavených faktúrach.

Avšak na tu živnosť pracujem iba v ČR a moj minuloročný príjem bol v prepočte zhruba 4 300 eur (fakturácia je v Kč).

Volal som s jednou účtovníčkou a ta mi povedala, že keď pracujem v ČR tak by som mal byť platcom DPH, avšak to mi nejak nejde do hlavy, keď som sa pýtal na SR úrade, povedali mi, že som neplatca.

A to čo ma zaujíma je, či musím platiť daň z príjmu, sociálne a zdravotné, v akej výške (príjem 4300 eur) a aké zľavy (koľko %) si možem uplatniť ako študent.

Ďalšia vec čo ma zaujíma je, či je lepšie zrušiť si SR živnosť a založiť si ju v ČR, ak má s tým niekto skúsenosti.

Budem Vám veľmi vďačný za vyjasnenie.

Pekný deň
Mirek
xkram83
27.05.11,17:46
Nikto nevie poradiť? :(
Lucia Červenková
27.05.11,18:21
Dobrý deň,

mám dosť problém zistiť jednotné informácie ohľadom platenia daní, poistného a sociálneho.

Študujem na českej VŠ a mám založenú živnosť na SR v oblasti informačných technológií. Som neplatca DPH a to uvádzam aj na vystavených faktúrach.

Avšak na tu živnosť pracujem iba v ČR a moj minuloročný príjem bol v prepočte zhruba 4 300 eur (fakturácia je v Kč).

Volal som s jednou účtovníčkou a ta mi povedala, že keď pracujem v ČR tak by som mal byť platcom DPH, avšak to mi nejak nejde do hlavy, keď som sa pýtal na SR úrade, povedali mi, že som neplatca.

A to čo ma zaujíma je, či musím platiť daň z príjmu, sociálne a zdravotné, v akej výške (príjem 4300 eur) a aké zľavy (koľko %) si možem uplatniť ako študent.

Ďalšia vec čo ma zaujíma je, či je lepšie zrušiť si SR živnosť a založiť si ju v ČR, ak má s tým niekto skúsenosti.

Budem Vám veľmi vďačný za vyjasnenie.

Pekný deň
Mirek