dadika22
20.05.11,10:38
Dobrý deň,
prosím poraďte mi. Odberateľ z Rakúska, platiteľ DPH k nám doniesol svoj materiál, z ktorého sa mu u nás skompletizoval výrobok, t. j. budeme mu fakturovať službu, ktorá bola vykonaná na Slovensku. On si následne tento výrobok sám vyvezie do Rakúska. Ako mám túto službu posúdiť? Fakturujem s DPH alebo bez DPH?
dadika22
20.05.11,12:27
prosím, nikto mi neporadí?
Ester plus
20.05.11,13:09
Nie som odborník na DPh ale skúsim, snáď sa ešte niekto pridá. Dôležité je určiť miesto dodania služby lebo tam vzniká daňová povinnosť a uplatní sa sadzba dane platná v danom štáte. Ak poskytovateľ aj príjemca služby sú zdaniteľné osoby (inými slovami podnikatelia) v takom prípade je pri poskytnutí služby miesto v tom ČŠ, kde má príjemca služby svoje sídlo, resp. miesto podnikania t.j. § 15 ods.1., ak nie je možné použiť niektorú z výnimiek uvedenú v § 16. Teda faktúru vystavíte bez DPH a odberateľ si ju samozdaní vo svojej štáte sadzbou dane platnou pre tento štát.
jeso
23.05.11,05:32
súhlasím s Ester plus

* oprava hnuteľného majetku - § 15 - fakturujete bez DPH - nakoľko osobou povinnou platiť daň je osoba, ktorej je služba dodaná.
- uvedená dodávka nejde do DP DPH ,ale ide do SV

nezabudnite na faktúre uviesť - odkaz na články 193 až 196 smernice Rady 2006/112/ES z 28. novembra 2006 o spoločnom systéme DPH v znení smernice Rady 2006/138/ES z 19. decembra 2006 ktorej je služba dodaná.
ZuziT
23.05.11,20:14
Prosím o radu - firma-registrovaná pre DPH v SR vykonáva stavebné a montážne práce na nehnuteľnosti v ČR pre firmu registrovanú pre daň v ČR.
Ak to chápem správne, posudzuje sa to podľa par. 16 - takže slovenská firma vyfakturuje bez DPH. Toto plnenie nepôjde do daňového priznania k DPH a neposiela sa ani súhrnný výkaz? ďakujem za odpoveď
KEJKA
23.05.11,20:29
aj mne to takto vychádza, máš pravdu
ZuziT
23.05.11,20:30
ďakujem za rýchlu odpoveď
vaneta
24.05.11,09:05