kolac
19.06.11,18:11
Ahojte,

som student VS, chcem si zalozit zivnost + registrovat sa na danovom, co bude vlastne moja povinnost. Mam dve otazky:

1.) kolko € budem platit zdravotku, plati sa to mesacne alebo na rok do predu ? Platit to budem az na druhy rok ze ? Teda prvy rok nebudem nic platit.

2.) kolko € je maximalny rocny prijem, ktory nieje potrebne este zdanovat ?


ps: z praxe, su s tym velke peripetie, ist na prislusny urad a vybavit potrebne papiere ? Na co si davat pozor ?

Dakujem.
Xanti
19.06.11,16:18
Ahojte,

som student VS, chcem si zalozit zivnost + registrovat sa na danovom, co bude vlastne moja povinnost. Mam dve otazky:

1.) kolko € budem platit zdravotku, plati sa to mesacne alebo na rok do predu ? Platit to budem az na druhy rok ze ? Teda prvy rok nebudem nic platit. Platí sa 46,06 eur mesačne, tým že si študent VŠ tak si môžeš dať 0 € preddavky, ale pozor ak by si zarobil viac tak TI vznikne nedoplatok čo budeš musieť naraz vyrovnať.

2.) kolko € je maximalny rocny prijem, ktory nieje potrebne este zdanovat ? ročný príjem, z ktorého sa neplatí daň je 3559,30 eur. Všetko nad sa zdaňuje.


ps: z praxe, su s tym velke peripetie, ist na prislusny urad a vybavit potrebne papiere ? Nie za pár minút to zvládneš. Na co si davat pozor ?

Dakujem.
odpovede v texte modrým
kolac
19.06.11,16:26
dakujem za rychlu odpoved,

len nerozumiem co mam chapat pod tym 0 € preddavkom ? Este ma napadlo zdravotnym poistenim to hasne, alebo aj to socialne budem musiet platit, v tomto nemam celkom jasno.
Xanti
19.06.11,16:30
dakujem za rychlu odpoved,

len nerozumiem co mam chapat pod tym 0 € preddavkom ? Este ma napadlo zdravotnym poistenim to hasne, alebo aj to socialne budem musiet platit, v tomto nemam celkom jasno.
No zdravotné platí každý SZCO, preddavky vo výške 46,06 eur mesačne, ak je ZTP alebo invalidný tak platí 23,03 eur preddavky, a študenti si môžu zvoliť preddavky vo výške 0 eur.