_erika_
24.06.11,19:56
Dobrý deň,

chcela by som sa registrovať ako slobodný umelec-dizajnér, ale ešte predtým ako sa vyberiem na úrady, chcela by som si pozisťovať nejaké informácie a myslím, že toto je to pravé miesto :)

1. Môžem takúto činnosť vykonávať popri dennom štúdiu na vysokej škole?
2. Budem platcom zdravotej poisťovne, ak som študent a teda by toto mal za mňa vykonávať štát?
3. Môže prevádzkovať občasný predaj na miestach na to určených iba s prideleným DIČom? Budem potrebovať registračnú pokladňu? + povolenie od mesta
4. Treba vydávať príjmový pokladničný doklad alebo niečo podobné?
5. Dá sa takáto činnosť pozastaviť alebo zrušiť ako živnosť?

Za odpovede ďakujem :)
alessi
25.06.11,18:32
2. zdravotné štát platí iba na zš od SŠ si to máš platiť ty sama. štát platí na teba iba sociálne
_erika_
29.06.11,10:39
Nemá s tým nikto skúsenosti, prosím ?
heja3
02.03.12,05:56
Toto by aj mňa zaujímalo.
Anik
24.02.13,19:22
slobodný umelec registrovaný na DÚ akým spôsobom priznáva príjem
Tie príjmy viem , že sa delia na aktívne a pasívne , § 6 ods. 2 a §6 ods. 4.,
jedná sa mi o účtovanie čo všetko tie doklady musia splňať, každá tá činnosť je iná
- má sprostredkovateľskú zmluvy - práca vykonaná bezodplatne- príjmový doklad preplatenie ubytovania - ak by som mu to rátala do príjmu mal by mať aj výdavky k tomu prislúchajúce-orginály, tie mu však zobral ten čo mu výdavky preplácal.
Potom má mandátne zmluvy -vlastné príjmové a od mandáta výdavkové - nemusí byť k tomu faktúra postačuje to takto?
myslím že by sa dal použiť aj § 8 príležitostná činnosťna tých 500 eur
Nikdy doteraz som nerobila DP slobodného umelca každú radu veľmi uvítam a ďakujem
misoft
24.02.13,19:34
http://blog.etrend.sk/mihalblog/2012/09/19/odvody-z-dohod-na-socialne-a-zdravotne-poistenie-od-1-1-2013/7