marianna.kralova
11.07.11,13:41
Dobrý deň
som v tejto téme laik, preto by som potrebovala poradiť...chystáme sa nakúpiť nejaký tovar od slovenského výrobcu ktorý je platcom DPH (teda cena tovaru bude navýšená o DPH), my sme tiež platcami DPH - moja otázka znie..ak ho chcem potom predať ďalej so ziskom, mám si DPH prirátať k mojej predajnej cene ešte raz alebo tým že sme ho zaplatili už raz pri nákupe je to vybavené a máme si prirátať už len svoj zisk k cene tovaru ktorý sme kúpili s DPH?

dakujem za všetky odpovede
zk24
11.07.11,11:47
Dobrý deň
som v tejto téme laik, preto by som potrebovala poradiť...chystáme sa nakúpiť nejaký tovar od slovenského výrobcu ktorý je platcom DPH (teda cena tovaru bude navýšená o DPH), my sme tiež platcami DPH - moja otázka znie..ak ho chcem potom predať ďalej so ziskom, mám si DPH prirátať k mojej predajnej cene ešte raz alebo tým že sme ho zaplatili už raz pri nákupe je to vybavené a máme si prirátať už len svoj zisk k cene tovaru ktorý sme kúpili s DPH?

dakujem za všetky odpovede

Ahoj,

Nakupis tovar s DPH (uhradis celkovu sumu faktury, vratane DPH) Kedze si platca DPH, v danovom priznani sa ti tato zaplatena DPH-cka vrati.

Ked budes dalej tovar predavat, ci cez pokladnu alebo cez fakturu, musis na nich uviest DPH. Tuto DPH ti zakaznik zaplati, ale ty si povinna ju zasa odviest statu.

To znamena ze ak chces mat "zisk" z predaja tovaru 150 €, tak musis fakturovat 150 + 30€ (DPH) = 180 €. Lebo tebe sice zaplatia 180 €, ale 30 musis "obratom" zaplatit statu, a teda ti ostane 150.

Laicky povedane, ak som ta pochopila.
alessi
11.07.11,12:33
Ak si niečo kúpis za 12€ tak štát ti vráti 2€. Náklady máš iba 10€. Pričítas si tvoj zisk napr. 10€ tak celková suma s dph bude 20€ + 4€dph. Štátu odvedies 4€
marianna.kralova
11.07.11,12:43
dakujem krasne za rady, uz mam v tom jasnejsie:-)
srska
11.07.11,13:39
dakujem krasne za rady, uz mam v tom jasnejsie:-)