Jana6658
27.07.11,16:56
Dobrý den. Chcela by som poradit, neviem ako z tejto situacie. Pri začatí podnikania som sa dost zadlžila, no kým obchod prosperoval, tak som to až tak neriešila, ale teraz ked rapidne narastla konkurencia v priebehu 3 mesiacov, tak sa moje príjmy rapídne znížily a moje dlhy narastajú. Nezvládam splácanie a neviem ako z toho von, hrozí mi už i exekúcia. Podnikám z textilom, no to už je prakticky v tomto meste nerealne, rozmýšlala som nad zmenou na kozmetický salon, kedze s takouto pracou mam skusenosti a mam i vizažistický kurz, ktory je už bohužial už neplatny a ten v tomto meste nie je, no nemam potrebné doklady pre otvorenie takejto činnosti. Poradte mi prosim ako z toho von. Podnikat musim ešte rok, pretože som brala dotáciu.
peter977
25.09.11,18:31
Dobrý deň,

vo Vašej situácií by som odporučil stretnutie s odborníkom, ktorý by Vám poradil ako prefinancovať Vaše existujúce úvery tak aby ste si znížili svoje mesačné náklady na minimum. Pokiaľ rozbiehate akékoľvek podnikanie, tak si nemôžete dovoliť aby Vaše fixné náklady boli vyššie ako Vaše netto príjmy.
V prípade prefinancovania máte len málo možnosti. (otázne je aké máte daňové priznanie za posledné daňové obdobie). Sú banky kde je možné zobrať úver pre SZČO aj keď ste mali nulové daňové priznanie, no len do výšky 5000 €. V prípade, že vlastníte nehnuteľnosť je možnosť si zobrať hypotekárny úver bez skúmania príjmu do výšky 50 % z hodnoty nehnuteľnosti. Ak aj toto nie je pre Vás prijateľná cesta, poslednou možnosťou je požičať si od inej fyzickej osoby, prípade, nájsť ručiteľa.
Každopádne odporúčam natiahnúť úvery na maximum aj keď to znamená vyššie preplatenie, no Vaše počiatočné náklady v podnikaní budú minimálne. Budete tak mať priestor na vytvorenie rezervy(bez čoho sa v podnikaní nedá prežiť) a následne z rezervy splatiť úvery, prípadne využiť rezervu na investovanie do Vášho podnikania. Neodporúčam nebankové pôžičky, pretože to je kolotoč z kt. sa potom nedostanete.