Erricco
05.08.11,19:52
Zdravím,

Mám otca, ktorý dlhé roky pracuje v stavebníctve, no kvoli určitým problemom nemôže mať živnosť na seba a neviem či má v poriadku papiere od zamestnávatelov.
Chcel by som si teda na seba založiť živnosť popri práci, aby mohol na moju živnosť pracovať on.

Ja som však pôvodne elektrotechnik, no posledné roky pracujem ako obchoďák v stavebníctve.
Viem že pri remeselných živnostiach je potrebný bud doklad, alebo prax, alebo neviem čo ešte.
Doklad zo stavbariny samozrejme nemám a ak by som aj ustanovil jeho ako " splnomocnenu osobu", tak neviem či by to vedel zdokladovať ...
Nejde mi však do hlavy odkial maju živnosti na rozne stavbariny mladí chalani so školami ako OA, autoelektrikar, alebo kuchar čašnik :confused:

Viete mi prosím niekto poradiť ?
Xanti
05.08.11,17:57
No pomocné stavebné práce či čosi také je aj voľná živnosť tj. bez dokladu.

To chceš otca zamestnávať? Teda že ty budeš mať živnosť a jeho zamestnáš na pracovnú zmluvu?

Tu si kuk http://www.minv.sk/?zivnostenske-podnikanie&subor=40259 pozri od 18.1 a dalšie volné živnosti
Erricco
05.08.11,18:13
Nechcem ho zamestnať, chcem aby mohol on pracovať na moju živnosť. Je takáto možnosť, alebo ho fakt musím zamestnať ???

Vďaka za ten zoznam ! Myslím, že väčšina živnostníkov sa oháňa tým " uskutočnovanie drobných stavieb a ich zmien " :)
Xanti
05.08.11,18:15
No musíš ho zamestnať lebo ináč pôjde o čiernu prácu. O čiernu prácu by nešlo ak by bol niekde zamestnaný, no zrejme nie je. Takže musíš ho zamestnávať.
Erricco
05.08.11,18:25
Nevyznám sa v tom moc, preto píšem sem :)
Myslel som to tak, že by v podstate vykonával túto činnosť za mňa, v mojom mene. Čiže všetky papiere, faktury a pod. budú na mňa, len prácu by robil on :D
Ja ako živnostník ho teda musím u seba zamestnať a platiť zanho všetko potrebné ?

To teda moc situácii nepomôže :(
Xanti
05.08.11,18:29
No presne tak ..