nikulik
17.01.06,13:11
Ako tak študujem Zákon o dani z príjmov, tak presne som to tam nepochopila. Totižto mám dohodára, dôchodcu, ktorý poberá starobný dôchodok, a dala som mu podpísať aj vyhlásenie. Môže si uplatniť nezdaniteľnú časť ak poberá starob. dôchodok???
Velettka
17.01.06,12:18
pokiaľ bol poberateľom už pred 1.1.2005 tak nemá nárok na nezdaniteľnú časť.
Barbara
17.01.06,12:22
pokiaľ bol poberateľom už pred 1.1.2005 tak nemá nárok na nezdaniteľnú časť.


Doplním Velettku, keď mi to dovolí
a pokiaľ poberá star. dôchodok napr. od 1.2.2005, tak ešte má nárok na celý rok na nezdan. čiastku . a keď od 1.1.2005 poberá dôchodok menej ako 87936,- tak na rozdiel má nárok .teda 87936 - jeho dôchodok nižší/ než 87936/ = nezdan čiastka.
nikulik
17.01.06,12:27
Čoooooo??? :eek:
To myslíte vážne? A čo teraz????
SILVIA54
17.01.06,12:41
Chcela by som sa opýtať keď mám dôchodcu na HPP tak mi predloží potvrdenie o tom že je poberateľ dôchodku kvôli ročnému zúčtovaniu(nastúpil 5.9.2005.) a ako sa berú z tohto pohľadu dohodári
Barbara
17.01.06,12:52
Čoooooo??? :eek:
To myslíte vážne? A čo teraz????


akože čooooooooooooooooooooooooooooooooo teraz??


Ty si mu dávala na celý rok nezdan. čiastku??????????
poberá star. dôchodok od 1.1.2005?????
môžeš mu to vyrovnať v ročnom zúčtovaní, ten nedoplatok mu môžeš zraziť do konca roka, v ktorom si mu vykonala ročné zúčt./ splátkach/
ale s tým musí súhlasiť! či nie?????? opravte ma prosím musí - nemusí???????s tým súhlasiť
nikulik
17.01.06,13:04
Má už 73 rokov, takže poberá už pred 01. 01. 2005, zamestnaný je od augusta myslim, takže v ročnom zúčtovaní to vyrovnám?
Velettka
17.01.06,13:55
áno vyrovnaj to v ročnom zúčtovaní. Mal by ti podpísať žiadosť o ročné zúčtovanie. Tiež som bola na tvojom mieste, starobnému dôchodcovi som uplatňovala nezdaniteľnú čiastku a potom som mu to vyrovnala pri ročnom zúčtovaní. Bohužiaľ stane sa, nestíhame všetko sledovať :-)
ajobs
17.01.06,13:56