katka121
17.08.11,07:43
zdravím všetkých, chcem sa prosím vás opýtať. som študentka vysokej školy 4 ročník denné štúdium a pracujem na dohodu o vykonaní práce. potrebujem vedieť, mne sa teraz preddavková daň zráža, nepodpísala som vyhlásenie, aby sa mi nezrážala, či v roku 2012 si môžem podať daňové priznanie, aby sa mi daň vrátila keď môj príjem bude menší ako nezdaniteľná časť 3559? počula som, že nastali zmeny v zákone a daň sa nebude vracať? je to pravda? a ešte sa chcem opýtať, aký je rozdiel medzi dohodou o vykonaní práce a dohodou o brigádnickej práci študenta? čo je pre mňa výhodnejšie? na obidve môžem odpracovať maximálne 350 hodín? dakujem veľmi pekne za odpovede. pekný dník. :)
kn-alka
17.08.11,05:48
Dohoda o vykonaní práce: 350 hod. / rok
Dohoda o brig.práci štud.: max. 20 hod. / týždeň
Dohoda o prac.činnosti: max. 10 hod. / týždeň

§ 226
Dohoda o vykonaní práce
Na začiatok

(1) Dohodu o vykonaní práce zamestnávateľ môže uzatvoriť s fyzickou osobou, ak predpokladaný rozsah práce (pracovnej úlohy), na ktorý sa táto dohoda uzatvára, nepresahuje 350 hodín v kalendárnom roku. Do predpokladaného rozsahu práce sa započítava aj práca vykonávaná zamestnancom pre zamestnávateľa na základe inej dohody o vykonaní práce.

§ 227
Dohoda o brigádnickej práci študentov
Na začiatok

(1) Dohodu o brigádnickej práci študentov môže zamestnávateľ uzatvoriť s fyzickou osobou, ktorá má štatút študenta.

(2) Na základe dohody o brigádnickej práci študentov nemožno vykonávať prácu v rozsahu prekračujúcom v priemere polovicu určeného týždenného pracovného času.
(3) Dodržiavanie dohodnutého a najviac prípustného rozsahu pracovného času podľa odseku 2 sa posudzuje za celú dobu, na ktorú bola dohoda uzatvorená, najdlhšie však za 12 mesiacov.

§ 228a
Dohoda o pracovnej činnosti
(1) Na základe dohody o pracovnej činnosti možno vykonávať pracovnú činnosť v rozsahu najviac 10 hodín týždenne.
kn-alka
17.08.11,05:49