monikaa12
17.01.06,17:05
Som nezamestnaná a chcela by som začať podnikat v obchode s rozličným tovarom.Som úplný začiatočník a tak potrebujem poradit ktoré ištitúcie mám navštívit a v akom poradí.Úrad práce ma posiela na zkúšky zo začatia podnikania. Neviete akých tém sa budú týkat? Ďakujem.
lenkak
17.01.06,18:01
kucu
17.01.06,18:21
Viete mi prosím poradiť? :) tu mám otázku:

http://www.porada.sk/showthread.php?threadid=17102

ďakujem
rada
17.01.06,19:53
Živnostenské oprávnenie
Čo potrebuje podnikateľ na začatie podnikania:
• plnoletosť (nadobúda sa dovŕšením 18. roku),
• platný občiansky preukaz,
• výpis z registra trestov (nie starší ako tri mesiace).
S občianskym preukazom a výpisom z registra trestov požiada podnikateľ živnostenský úrad o živnostenské oprávnenie podľa svojho rozhodnutia. Svoju žiadosť doloží kolkom požadovanej hodnoty.
Ak podnikateľ má prevádzkareň alebo prevádzkarne ohlásené na živnostenskom úrade, má povinnosť viesť autorizovanú inšpekčnú knihu v každej prevádzkarni podľa novelizovanej vyhlášky č. 322/2001 Z. z. o inšpekčných knihách v platnom znení.
Podnikateľský účet
Ak sa podnikateľ rozhodne, môže si zriadiť podnikateľský v banke, ktorú si vyberie. V každej banke podnikateľovi poskytnú potrebné informácie o podmienkach na zriadenie podnikateľského účtu, o výške poplatkov, výpisov, inkasných platbách, avízach a pod.
Na zriadenie podnikateľského účtu je potrebné predložiť:
• občiansky preukaz,
• živnostenský list, originál alebo notárom overená kópia,
• zriaďovací vklad, ktorého výška závisí od konkrétnej banky.
Registrácia na daňovom úrade
Registráciu na daňovom úrade vymedzuje zákon o správe daní a poplatkov č. 511/1992 Zb. v znení neskorších predpisov.
Doklady, ktoré sú potrebné k registrácii na príslušnom daňovom úrade podľa bydliska podnikateľa:
• občiansky preukaz,
• originál a kópia živnostenského oprávnenia,
• číslo podnikateľského