JanulkaJ
18.01.06,07:29
Dobrý deň Vám všetkým poradákom prajem. Mám k Vám jednu prosbu. Pomôžte mi k týmto otázkam:
1. Aký je presný postup k ročnému vyúčtovaniu?Robím to prvý krát.
2. Je nejaké nové tlačivo k ročnému vyučtovaniu ? Ak áno prosím oň.
3. Vyhlásenie treba vyplniť každému zamestnancovi?
4. Ked mi spraví program na mzdy ročné vyúčtovanie tak potom podľa toho spravím hlásenie.
5. Ako viem koľko sa bude vracať z hlásenia zamestnancovi. Ci bude mat preplatok alebo nedoplatok?

Budem Vám veľmi vďačná za odpoved : A ešte niečo nenájde sa tu kamarátka ktorá by mi dávala rady a možno by som jej pomohla? Bola by som veľmi rada. Lebo som začiatočník
bendži
18.01.06,06:38
K ročnému vyúčtovaniu...
1. O ročné zúčtovanie ťa musí požiadať zamestnanec pomocou tlačiva žiadosť o vykonanie ročného zúčtovania..., termín na podanie tejto žiadosti pre zamestnancov je vždy 15. február
2. Pokiaľ ťa požiada o ročné zúčtovanie zamestnanec, ktorý napr. u vás nepracoval celý rok alebo mal príjmy od iných zamestnávateľov (ale pozor, len od zamestnávateľov - ak mal aj príjmy z inej činnosti ako je podnikanie, prenájom a pod. musí si robiť daňové priznanie sám), k žiadosti ti musí doložiť potvrdenia o príjmoch od týchto zamestnávateľov
3. Na žiadosti sa tiež uvádzajú informácie o nároku na daňový bonus a o uplatnení nároku na odpočet za manžela/manželku
4. Ostatným zamestnancom, ktorí ťa nepožiadajú o vykonanie ročného zúčtovania, vystavuješ potvrdenie o zúčtovaných a vyplatených príjmoch, ktoré si oni následne prikladajú k svojim daňovým priznaniam

Tlačivá sú tento rok nové zrejme úplne všetky, ktoré sa týkajú dane z príjmov. Vždy aktuálne tlačivá nájdeš na stránkach daňového úradu www.drsr.sk, alebo na stránkach ministerstva financií www.finance.gov.sk
Mnohé aktuálne tlačivá sú zverejnené aj tu na porade, skús vyhľadávanie

Mnohé mzdové programy ti spracujú aj hlásenie. Na hlásení sa ti ukáže aj to, či má zamestnanec preplatok alebo nedoplatok.
Janka6685
02.02.06,10:42