matej37
04.09.11,13:46
Zakladám e-shop a ako mám dať v obchodných podmienkach stornovanie objednávky - do koľko hodín? Môźem od neho vyberať poplatok za neskoré stornovanie napr. po 24 hodinách, Môžem požadoať poplatok za neprevzatie tovaru na dobierku? Ako to ukladá zákon?

DIKY ZA RADY
blavaciko
04.09.11,11:57
mozes mat storno poplatok, mozes mat stornovanie kludne aj do hodiny, ale na co ked kupujuci prevezme a do siedmich dni vrati?
camozzi
04.09.11,12:43
Aj keby si si dal tie storno poplatky a vsetko by bolo v ramci zakona OK, je otazne ich vymozenie. Posles tovar na dobierku, neprevezme a budes od neho vymahat 3 - 5 eur? To sa len ponizis a navyse ti to moze spravit zle meno.
Zaloz si interny blacklist, do neho si znac problemovych zakaznikov a pri ich dalsom nakupe ich vyzves, ze vzhladom na ich nedisciplinovanost pri minulych nakupoch od nich vyzadujes platbu vopred, inak ich objednavku nepovazujes za zavaznu.
zubro85
06.09.11,09:14
Aj keby si si dal tie storno poplatky a vsetko by bolo v ramci zakona OK, je otazne ich vymozenie. Posles tovar na dobierku, neprevezme a budes od neho vymahat 3 - 5 eur? To sa len ponizis a navyse ti to moze spravit zle meno.
Zaloz si interny blacklist, do neho si znac problemovych zakaznikov a pri ich dalsom nakupe ich vyzves, ze vzhladom na ich nedisciplinovanost pri minulych nakupoch od nich vyzadujes platbu vopred, inak ich objednavku nepovazujes za zavaznu.

No ja požadujem aj tych 3-5 Eur, teda u mna je to viac, lebo sa platí aj doprava naspät k nám, teda to vychádza okolo 12 EUR.

Hadam nebudeme ludi ucit na to aby si mohli kludne poobjednavat tovar a nasledne neprebrat s tym ze tá doprava sa zaplatí sama..
alessi
06.09.11,09:30
daj iba platbu vopred(alebo len manipulačný poplatok vo výške balné+poštovné). S tým že ked stornuje objednávku, tak z nej strhneš poplatky(resp. pri manipulačnom poplatku ho nevrátiš). a ak mu to pošleš a on to do 7 dni vráti, tak cestu naspat si vlastne plati zakaznik sam. Takže to by sme mali nulové náklady na poštovne.
napriklad, ja musim pri vyrobe knihy vopred zaplatit celu sumu, ak mi to zakaznik stornuje, tak by som bol škodny aj 200-300 eur. tam sa jednoducho stornovať nedá. nehovoriac o zákuskoch či ked niečo dodatočne objednávaš podľa miery hlavne.
pokiaľ je to niečo čo sa dá opatovne predať, tak tam by som storno neriešil(pri predpoklade neporušenia obalu). maximalne ako interný blacklist spomenutý vyššie.
Atomer.sk
06.09.11,15:37
Môźem od neho vyberať poplatok za neskoré stornovanie napr. po 24 hodinách, Môžem požadoať poplatok za neprevzatie tovaru na dobierku?

Mozes. Ale bude ti to prd platne :)
lubica2403
07.09.11,07:41
Aj keby si si dal tie storno poplatky a vsetko by bolo v ramci zakona OK, je otazne ich vymozenie. Posles tovar na dobierku, neprevezme a budes od neho vymahat 3 - 5 eur? To sa len ponizis a navyse ti to moze spravit zle meno.
Zaloz si interny blacklist, do neho si znac problemovych zakaznikov a pri ich dalsom nakupe ich vyzves, ze vzhladom na ich nedisciplinovanost pri minulych nakupoch od nich vyzadujes platbu vopred, inak ich objednavku nepovazujes za zavaznu.


Nechápem,prečo by som sa vymáhaním poplatku mala strápniť.Platím za poštovné aj 6 eur a keď sa balík vráti,je to ďalších 6 eur. Osobne nestojím o takých nedisciplinovaných zákazníkov,čo nepreberajú dobierky a nevadí mi,ak "sa pred nimi strápnim",keď im nevadí, že niekoho oberajú o čas a peniaze .A ja si pred takými urobím zlé meno? No nevie,asi som zlý obchodník,ale mám svoju hrdosť a nemám potrebu za každú cenu sa pchať zákazníkovi ........... :-))
marjankaj
07.09.11,07:57
Nechápem,prečo by som sa vymáhaním poplatku mala strápniť.Platím za poštovné aj 6 eur a keď sa balík vráti,je to ďalších 6 eur. Osobne nestojím o takých nedisciplinovaných zákazníkov,čo nepreberajú dobierky a nevadí mi,ak "sa pred nimi strápnim",keď im nevadí, že niekoho oberajú o čas a peniaze .A ja si pred takými urobím zlé meno? No nevie,asi som zlý obchodník,ale mám svoju hrdosť a nemám potrebu za každú cenu sa pchať zákazníkovi ........... :-))

A čo ho dáš na súd?
lubica2403
08.09.11,18:17
A čo ho dáš na súd?


Prečo by som to mala robiť?
Ale to neznamená, že jednoducho odignorujem takéto zákaznícke správanie.
dorah34
21.09.11,20:25
v tomto mam po skusenostiach jednoznacny nazor - do momentu, kedy mu je odoslany email, ze objednavka bola odoslana.
EricDaze
22.09.11,11:05
Nechápem,prečo by som sa vymáhaním poplatku mala strápniť.Platím za poštovné aj 6 eur a keď sa balík vráti,je to ďalších 6 eur. Osobne nestojím o takých nedisciplinovaných zákazníkov,čo nepreberajú dobierky a nevadí mi,ak "sa pred nimi strápnim",keď im nevadí, že niekoho oberajú o čas a peniaze .A ja si pred takými urobím zlé meno? No nevie,asi som zlý obchodník,ale mám svoju hrdosť a nemám potrebu za každú cenu sa pchať zákazníkovi ........... :-))

V obchode musí ísť hrdosť bokom, aj zlý zakaznik môže mať veľa priateľov a známych, ktorim môže poradiť tvoj obchod ... Možno vymozes pár eur, ale stratiť môžeš ďaleko viac, tým že sa o svojej nepríjemnej skúsenosti zmieni aj iným ľuďom.
mati111
22.09.11,11:27
Dobra rada:

Ak takto rozmyslas, nepodnikaj.
LEMON4
28.02.12,20:49
v tomto mam po skusenostiach jednoznacny nazor - do momentu, kedy mu je odoslany email, ze objednavka bola odoslana.

My máme tiež e-shop a zasielame zákazníkom info o vybavení objednávky.
Za rok a pol fungovania sa nám stalo len 1x, že nám zákazník neprebral zásielku bezdovodne. Takže toho veľa nebude..... držím palce