rostratus
04.09.11,20:30
Dobrý deň, mám jeden problém s ktorým sa chcem s vami podeliť a zároveň by som vás chcel požiadať o rady.

Dva roky pracujem ako obchodný zástupca pre nemenovanú firmu, ktorej sa celý problém týka. Som zamestnaný ako riadny zamestnanec avšak oficiálne dostávam len minimálnu mzdu. Ostatné provízie z predaja dostáva na ruku mimo oficiálnej minimálnej mzdy.

Teraz sa naskytol problém so zamestnávateľom, nakoľko chce odo mňa vymáhať celkovú sumu 1900 Eur za tovar, ktorý som dal na splatnosť jednému zákazníkovi ešte pred rokom a dodnes to nezaplatil našej firme. Chce mi každý mesiac strhávať cez 300 Eur až dokým mu nezaplatím celkovú sumu 1900 Eur !

Ako sa môžem proti tomu brániť? Podľa mňa som neni zodpovedný za to, že tovar zákazník nezaplatil môjmu zamestnávateľovi. On sa ohradzuje tým, že ja ako predajca - ambulantný predaj niesom oprávnený dávať na splatnosť a že je to moja chyba. On nám to nedovolil. Od zákazníka mám riadne orazený a podpísaný dodací list, podľa ktorého sa robila faktúra a tá bola poslaná zákazníkovi.

Má právo v takomto prípade zamestnávateľ vyžadovať túto sumu za neuhradenú fakturú? Aj napriek tomu, že províziu z tohto tovaru som mal tak 70-80 Eur?. Prosím ako mám pokračovať? Ja som mu povedal, že to má riešiť 3 upomienkami a potom súdne, že je v práve. Ale zamestnávateľa to nezaujíma.

Ďakujem za každú radu od vás.
tictac7
04.09.11,19:04
Dobrý deň, mám jeden problém s ktorým sa chcem s vami podeliť a zároveň by som vás chcel požiadať o rady.

Dva roky pracujem ako obchodný zástupca pre nemenovanú firmu, ktorej sa celý problém týka. Som zamestnaný ako riadny zamestnanec avšak oficiálne dostávam len minimálnu mzdu. Ostatné provízie z predaja dostáva na ruku mimo oficiálnej minimálnej mzdy.