Netrpezlivec
06.09.11,10:44
Zdravím vás všetkých,

som začiatočník v podnikaní a chcem vás poprosiť o radu.

1. Mám živnosť v ktorej nemám predmet podnikania Maloobchod.
Poskytujem počítačové služby. Vrámci toho robím softvér na mieru
a počítačovú grafiku. Chem však svoje produkty predávať aj vo vlastnom e-shope.
Potrebujem na to mať predmet podnikania Maloobchod? Moja situácia nieje, že kúpim a ďalej predávam, ale vyrobím a predávam.

2. Druhá vec sa týka fakturácie za predaj programov, grafiky v eshope.
Keď vystavím faktúru podpísanú iba mnou a priložím k nej výpis z bankového účtu, bude to stačiť pre zaúčtovanie?
2.1 Nechápem tiež tomu, ako to je keď ja ako živnostník kúpim grafiku alebo program z iného eshopu a ten mi pošle faktúru v ele. forme v pdf formate bez certifikatu pre overenie. Ja si ju vytlačím, podpíšem a priložím spolu s výpisom z účtu do účtovníctva. Bude to ok?

Ďakujem
Netrpezlivec
07.09.11,05:46
zdravím vás,
fakt mi neviete poradiť aspoň čo sa týka toho predmetu podnikania....
...možno som to mal hodiť do inej kategórie
flector
07.09.11,13:17
O fakturácii nech ti poradí nejaký účtovník, ale čo sa týka toho maloobchodu – a to je taký problém si to pridať medzi tvoje živnosti?
Veď to stojí zopár EUR a všetky pochybnosti ohľadom tohto problému budeš mat vyriešené ...
Netrpezlivec
07.09.11,14:59
Problém je, že mám dotáciu na podnikanie z úradu práce a keď si zmením alebo doplním nový predmet podnikania tak mi zrušia možnosť použiť dotáciu aj na platenie zdravotného poistenia.
Ale aj tak vďaka za reakciu.
blavaciko
07.09.11,20:40
nie, nepotrebujes zivnost Maloobchod, zivnost maloobchod totiz v plnom zneni je "Kupa tovaru za ucelom jeho dalsieho predaja konecnemu spotrebitelovi (maloobchod)" A kedze ty nic nenakupujes...

co sa tyka faktury, myslim ze by mala byt podpisana... tvoje vystavene faktury su ok, vystavis, vytlacis, podpises a zauctujes
tvoje prijate faktury by ti mal ale dodavatel poslat postou /fyzicky dorucit/
Atomer.sk
07.09.11,21:55