Soho Finances
07.09.11,10:08
Dobry den chcela by so msa spytat,v maji som dokoncila strednu skolu, od 1.7 som len spolocnickou v s.r.o., mozem sa ist prihlasit na urad prace ako nezamestnana? A som studentkou externeho studia
Tweety
07.09.11,08:11
Nie, kedže si spoločník, nezaevidujú Ťa.
Soho Finances
07.09.11,08:16
ale rozpravala som sa s jednym auditorom, a on vravel ze hej...len ze konatel spolocnosti nemoze...mam v tom chaos
Tweety
07.09.11,08:18
ale rozpravala som sa s jednym auditorom, a on vravel ze hej...len ze konatel spolocnosti nemoze...mam v tom chaos
Práveže je to opačne. Konateľ môže a spoločník nemôže.
Soho Finances
07.09.11,08:22
dakujem
pavol54
07.09.11,15:59
Podľa mňa to nedáva logiku. s.r.o a a.s. sú obchodnými spoločnosťami. počet spoločníkov (vlastníkov obchodných podielov) je obmedzený číslom 50(ak sa nemýlim), počet akcionárov (vlastníkov akcií)nie je obmedzený. aký je rozdiel v tom či má občan zakúpený podiel v spoločnosti alebo je vlastníkom akcie? To by mali úrady práce veľmi ľahkú prácu, mali by vyradiť z evidencie všetkých čo majú akcie z prvej vlny, ale aj všetkých vlastníkov pôdy ktorí majú pôdu vloženú v družstve lebo sú členmi družstva. Skôr by som sa prikláňal k tomu že na úrade práce by sa nemal evidovať konateľ lebo ten koná niečo pre spoločnosť (ak zadarmo je to jeho problém), veď kto dnes robí zadarmo? blbec, biely kôň, alebo nezamestnaný evidovaný na úp. I keď by som bol toho názoru že väčšinový majiteľ obchodného podielu by nemal byť evidovateľný na úp.
Soho Finances
08.09.11,10:16
súhlasím
veronikasad
08.09.11,10:35
ale rozpravala som sa s jednym auditorom, a on vravel ze hej...len ze konatel spolocnosti nemoze...mam v tom chaos
auditor zrejme ovláda účtovné a daňové zákony, ale nie Zákon o službách zamestnanosti.

Spoločník sa považuje pre účely tohto zákona za SZČO. Ako uchádzača o zamestnanie ho nezaevidujú.
pavol54
08.09.11,11:36
auditor zrejme ovláda účtovné a daňové zákony, ale nie Zákon o službách zamestnanosti.