Shilla
11.09.11,10:37
Dobrý deň,neviete prosím niekto ako je to so zmenou poberateľa prídavkov? Som plnoletá študentka SŠ a chcem aby brala prídavky moja mama a nie otec, keďže tie peniaze vôbec nevidím,absolútne ma finančne nepodporuje,nehovoriac o tom,že prestal platiť výživné,ale to už je iná kapitola.Viem že by som mala ísť na úrad práce v mieste môjho trvalého bydliska,ale netuším či treba ísť aj s otcom,lebo tým pádom by to bolo všetko v .... Prípadne ako je to aj s uplatnením daňového bonusu tiež pre mamu,ak od tohto nového školského roku už má otec znovu všetko na jeho meno. Vopred veľmi ďakujem.
rodina1
11.09.11,11:12
Dobrý deň,neviete prosím niekto ako je to so zmenou poberateľa prídavkov? Som plnoletá študentka SŠ a chcem aby brala prídavky moja mama a nie otec, keďže tie peniaze vôbec nevidím,absolútne ma finančne nepodporuje,nehovoriac o tom,že prestal platiť výživné,ale to už je iná kapitola.Viem že by som mala ísť na úrad práce v mieste môjho trvalého bydliska,ale netuším či treba ísť aj s otcom,lebo tým pádom by to bolo všetko v .... Prípadne ako je to aj s uplatnením daňového bonusu tiež pre mamu,ak od tohto nového školského roku už má otec znovu všetko na jeho meno. Vopred veľmi ďakujem.
Otec žije s vami v spoločnej domácnosti? Sú vaši rozvedení (keďže píšeš, že otec neplatí výživné)?
Shilla
11.09.11,17:55
Práve sa sťahujeme s mamou od neho, rodičia neboli ani zobratí, takže na výživné si nemôžeme ani nárokovať...
veronikasad
11.09.11,17:58
Shilla, prednostný nárok na prídavok na dieťa má matka. Potrebuje tvoj rodný list a potvrdenie o návšteve školy. Treba isť osobne na Urad práce.

Prečo myslíš, že si nemôžeš nárokovať výživné ? Ak máš otca zapísaného v rodnom liste a dosiahla si už plnoletosť, nárok na výživné si musíš na súde uplatniť sama.
Shilla
13.09.11,13:59