lumpik
24.09.11,09:31
Dobrý deň. Som študent denného studia 1. ročníka inžinierskeho štúdia a začiatkom novembra dovŕšim 25 rokov. Nemám žiaden hnuteľný ani nehnuteľný majetok. 10 mesiacov z posledných 12 mesiacov som brigádoval a zarábal priemerne 300€/mesiac. Momentálne už mesiac nepracujem a teda nemám absolútne žiaden príjem a vzhľadom na vyťaženosť školou ani nebudem mať. Žijem v podnájme bez rodičov. Chcem sa spýtať či mám alebo budem mať nárok na dávky v hmotnej núdzi alebo iné príspevky od štátu na živobytie. Poprípade kedy budem spĺňať tieto podmienky (vzhľadom na zárobky z brigády).Za jednoduchú a zrozumiteľnú odpoveď vopred ďakujem.
veronikasad
24.09.11,07:48
lumpik
24.09.11,08:36
ttoto som cital ale vela veciam som neporozumel...byvam uz samostatne takze sa do toho nejako rataju rodicia?ci som zatial zaopatrene alebo nezaopatrene dieťa a po 25 roku je to ako? a tiez ci musim cakat kym mi priemerny plat za poslednych 12 mesiacov klesne pod 1,2 minimalnej mzdy?
veronikasad
24.09.11,08:43
ttoto som cital ale vela veciam som neporozumel...byvam uz samostatne takze sa do toho nejako rataju rodicia?ci som zatial zaopatrene alebo nezaopatrene dieťa a po 25 roku je to ako? a tiez ci musim cakat kym mi priemerny plat za poslednych 12 mesiacov klesne pod 1,2 minimalnej mzdy?
pre účely dávky v hmotnej núdzi sa posudzuješ samostatne. Vôbec sa neberie do úvahy príjem rodičov. Podrobnejšie informácie ti poskytnú na UPSVaR - odd.dávok v hmotnej núdzi, ale v mieste tvojho bydliska, nie sídla školy.
Predtým by si ale mal požiadať o sociálne štipendium na vysokej škole.
bobiku
24.09.11,09:24