Katrina13
01.10.11,07:48
Dobrý deň chcela by som Vás poprosiť o radu. Platca DPH predáva auto súkromnej osobe. Pred r.2008 DPH z predávaného auta nebola odpísaná preto teraz zo sumy za ktorú sa auto predá nemusíme odviesť DPH, len neviem ako vystaviť doklady - PPD a Kúpnu zmluvu, či s rozpisom základ+DPH - len potom základ bude POZD a čo s tou DPH, alebo bez DPH a celá suma bude tvoriť len základ, ktorý zaevidujem ako POZD? Možno hlúpa otázka ale som začiatočník, tak ma prosím ospravedlňte.
KEJKA
01.10.11,05:53
DPH v tomto prípade na doklade nemá čo robiť, ide to mimo režimu DPH. Teda dohodnete sa na kúpnej cene a to je cena konečná pre teba POZD.
Tweety
01.10.11,06:14
Dobrý deň chcela by som Vás poprosiť o radu. Platca DPH predáva auto súkromnej osobe. Pred r.2008 DPH z predávaného auta nebola odpísaná preto teraz zo sumy za ktorú sa auto predá nemusíme odviesť DPH, len neviem ako vystaviť doklady - PPD a Kúpnu zmluvu, či s rozpisom základ+DPH - len potom základ bude POZD a čo s tou DPH, alebo bez DPH a celá suma bude tvoriť len základ, ktorý zaevidujem ako POZD? Možno hlúpa otázka ale som začiatočník, tak ma prosím ospravedlňte.
Kedže ste obstarali MV, pri kúpe ktorého nebola možnosť uplatniť odpočet dph, teraz, pri jeho predaji, uplatníte oslobodenie podľa §42 Zákona o dph , a teda predaj podľa KZ bude bez dph.
Katrina13
01.10.11,06:56
Veľmi pekne Vám ďakujem!
marleau
01.10.11,07:10
Odrazu sa spýtam:ja,platca DPH idem kúpiť auto od súkromnej osoby.Ako s DPH?Či rovnako ako vyššieuvedené?
Tweety
01.10.11,07:35
Odrazu sa spýtam:ja,platca DPH idem kúpiť auto od súkromnej osoby.Ako s DPH?Či rovnako ako vyššieuvedené?
Ak si platiteľom dph, mal by si nárok na jej odpočet,(ak by si kúpil od platiteľa) ale kedže ho kúpiš od súkromnej osoby, nemáš si akú daň odpočítať. AK by si ho chcel po čase predať, musel by si ho predať s dph.
Katrina13
01.10.11,15:36