marika111
01.10.11,19:46
Ahojte,
pracujem ako ved.personálneho odd. /na strednej škole/. Máme cca 80 zamestnancov, pre ktorých mám založený osobný spis s ich dokumentami /pracovná, zmluva, doklady o vzdelaní, rôzne dodatky a zmeny k pracovným zmluvám, oznámenia o plate, výpisy registrov a pod./. Tieto doklady si vyžiadal môj nadriadený ku kontrole a prebral ich odo mňa s tým, že som mu dala na podpis súčet obalov/spisov/, ktoré mi podpísal, že ich prevzal. Moja otázka znie: 1. Mala som ich odovzdať protokolárne písomnosti tak, že každému zamestnancovi som mala urobiť zoznam čo jednotlivý spis obsahuje a až potom odovzdať nadriadenému, alebo to správne a nadriadený má na to právo takto spisy odomňa prevzať.
2. Či existuje nejaký predpis ako sa dokumenty odovzdávajú / nehovorím o odovzdaní do archívu - podľa Registratúrneho poriadku/.
Ďakujem
VcelkaMaja
02.10.11,11:03
Myslím, že pre podobné situácie neexistujú žiadne zákonom stanovené postupy alebo pravidlá. Podľa mojich skúseností je to všetko postavené na dôvere - čím menej dôverujem, tým viac písomne dokladujem. Ak sa jednotlivé zákony nejakým spôsobom vyjadrujú o zodpovednosti k jednotlivým dokladom, ktoré vstupujú do osobného spisu zamestnanca, hovoria len o zodpovednosti zamestnávateľa (pracovná zmluva, výpoveď, registračný list...).
Tiež neviem o tom, že by mi nejaký predpis ukladal povinnosť viesť evidenciu obsahu jednotlivých osobných kariet zamestnancov. Podľa odbornej literatúry sa tento postup odporúča. Aj ja som si viedla takýto zoznam v každej karte, ale bola to viac pomôcka pre mňa, keď som po mojej predchodkyni prevzala osobné karty, ktoré boli vlastne len obaly naplnené rôznymi dokladmi bez ladu a skladu. Ak som chcela vedieť, čo mám v osobnej karte u zamestnanca k dispozícii a či mi niečo pre niektoré povinnosti z jendotlivých zákonov nechýba, tak som si doklady zoradila a spísala.