nano
22.01.06,15:23
Som úplny začiatočník v učtovaní DPH a vývoz. Vystavím faktúru do zahraničia v EUR.Som mesačný platca a do výkazu na riadok 07 dávam hodnotu fak.prepočítanú kurzom NBS v deň vystavenia,alebo v deň úhrady? Budem mať nejaký postih keď sa mi nezhoduje riadok 07 daňového priznania so súhrnným výkazom za celý štvrťrok?Učtujem v jednoduchom účtovníctve.
nano
22.01.06,15:23
Neviem či som sa dobre vyjadril,chcem sa spýtať,či je potrebné v jednoduchom účtovníctve fak,ktorá je vystavená v EUR prepočítavať kurzom NBS aj pri usk.zdan.plnenia,alebo stačí len pri uhradení.Ktorý prepočet sa má dať do výkazov na DPH?Prosííím a ďakujem.
Jana Acsová
22.01.06,16:44
Jednoznačne dátum dodania ...

Uvádzate ho aj pri evidencii faktúry (vznik účtovného prípadu) aj pre účely DPH (záznamová povinnosť).

Úhradu uvediete do peňažného denníka v závislosti od konkrétnych podmienok. Kurzový rozdiel odúčtujete v evidencii faktúr a ak o ňom účtujete v PD, tak ho uvádzate ako nepeňažnú operáciu a položku neovplyvňujúcu základ dane.
nano
22.01.06,19:20
Velmi pekne ďakujem,ale mám ešte jednu otázočku.Z devízového účtu vyberiem eur.a zamením ich v zmenárni.Výber z bankového výpisu zaučtujem kurzom NBS v deň výberu a dám v PD do riadkov banka a na priebežné položky.Príjem zo zmenárni zaučtujem ako príjem do pokladne a priebežnú položku kurzom zmenárne.Otázka je, ten rozdiel,ktorý tam vznikne môžem interným dokladom zaučtovať na priebežnú položku / aby sa vyrovnala/ a do výnosov,alebo do nákladov.Alebo poradte ako vyrovnať tú priebežnú položku ináč? Ďakujem.
Jana Acsová
23.01.06,08:38
Velmi pekne ďakujem,ale mám ešte jednu otázočku.Z devízového účtu vyberiem eur.a zamením ich v zmenárni.Výber z bankového výpisu zaučtujem kurzom NBS v deň výberu a dám v PD do riadkov banka a na priebežné položky.
Sme síce v téme DPH ale je pondelok .-)
Výpis z banky:
- výdaj z banky a príjem na priebežné položky kurz NBS v deň výberu,
Valutová pokladňa: