julinkaf
17.10.11,16:11
dobrý deň, pracujem ako hlavný kontrolór obce a dostala sa mi na stôl žiadosť učiteľov ZŠ o poberanie stravných lístkov (stravu majú zabezpečenú v Materskej škole). Sú zamestnancami základnej školy, ale zriaďovateľom školy je obec a zamestnanci obecného úradu stravné lístky majú (starosta a adm. pracovníčka). ohradzujú sa tým, že aj oni patria medzi zamestnancov obce a že tým pádom majú nárok na stravné lístky tak ako starosta a adm. pracovníčka a že naviac im strava v materskej škole nevyhovuje (je pripravovaná pre deti). poraďte mi prosím, čo ďalej, ako to mám vyriešiť. všetkým veľmi pekne ďakujem za info. Júlia
janka27
22.01.14,08:37
Podľa § 152 zákona č. 311/2001 Z. z. Zákonník práce, je zamestnávateľ povinný zabezpečovať zamestnancom vo všetkých zmenách stravovanie zodpovedajúce zásadám správnej výživy priamo na pracoviskách alebo v ich blízkosti. Stravovanie zabezpečuje zamestnancovi najmä poskytovaním jedného teplého hlavného jedla vrátane vhodného nápoja v priebehu pracovnej zmeny vo vlastnom stravovacom zariadení, v stravovacom zariadení iného zamestnávateľa alebo zabezpečí stravovanie pre svojich zamestnancov prostredníctvom právnickej osoby alebo fyzickej osoby, ktorá má oprávnenie sprostredkovať stravovacie služby, ak ich sprostredkuje u právnickej osoby alebo fyzickej osoby, ktorá má oprávnenie poskytovať stravovacie služby. Zamestnávateľ využíva možnosť poskytnúť zamestnancom stravovanie v priestoroch materskej škôlky, tým napĺňa uvedené ustanovenie § 152 ZP. Je na vôli zamestnanca, či využije túto možnosť stravovania poskytovanú zamestnávateľom alebo nie. Zamestnanca nie je možné na využívanie takéhoto stravovania donútiť. Zamestnanec, ktorý odmietne uvedené stravovanie, nie je oprávnený požadovať od zamestnávateľa poskytnutie stravovacích poukážok namiesto uvedeného spôsobu zabezpečenia stravovania zo strany zamestnávateľa.
pavlinka
22.01.14,08:57