betty112
29.10.11,22:20
Dobry vecer.
Mam vlastne 2 otazky.
1. Uz dlhe roky pracujem ako zamestnanec. Teraz som si dohodla so zamestnavatelom, ze budem pre neho vykonavat spostredkovatelsku cinnost. Zalozila som si zivnost. Musim si kvoli odmene za sprostredkovanie zalozit podnikatelsky ucet ? Nechce sa mi platit dalsi ucet.. predpokladam, ze drahsi nez pre FO. Nemuselo by mi to robit problemy ani na sukromnom ucte. Platby budu prichadzat len od jednej organizacie.
2. Neviete, robi niektora internetova banka aj podnikatelske ucty? Ja som sa pozrela, nenasla som, ale to u mna nic neznamena.
Dakujem za rady.
Marína
29.10.11,20:27
Vitaj na porade.:)
Ak nie si platiteľom DPH, nemusíš.
Napr. mBank http://www.mbank.sk/podnikatelia/mucty/
Mila123
29.10.11,20:32
Vitaj na porade.:)
Ak nie si platiteľom DPH, nemusíš.
Napr. mBank http://www.mbank.sk/podnikatelia/mucty/
odkiaľ to máš? toho platiteľa DP?
Marína
29.10.11,20:37
Myslela si DPH, nie daň z príjmu, však?
Kvôli tomu, že prípadný nadmerný odpočet DÚ zasiela výhradne na BU.
betty112
01.11.11,18:43
dakujem !
dragan.michal
03.11.11,18:52
Na podnikanie musíš používať iný účet ako svoj osobný. ten nový účet nemusí byť podnikateľský, môže byť aj normálny (tým myslím, že nemusí byť podnikateľský ako to predávajú banky). Je len dolezite aby prijmy zo SZCO isli na jeden ucet a prijmy z osobnych veci na druhy.
Co sa tyka uctu pozri si fio.sk tam je to asi najlepsie co sa tyka poplatkov.
Ice dive
03.11.11,19:01
v podstate nemusí mať podnikateľský účet resp. nemusí mať ani dva účty, ale potom si bude asi vlasy trhať, keď bude musieť oddeľovať súkromné príjmi a výdavky od tých podnikateľských... ale ako tu už bolo povedané stačí ak budeš mať dva súkromné účty v rôznych bankách, ale pozor niektoré banky majú zákaz používať súkromný účet na podnikateľské účely napr. VUB..
Economic
06.11.11,11:14