viktor.b
31.10.11,14:54
Dobrý deň,
Chcel by som sa spýtať niekoho kto sa v tomto vyzná pár veci lebo na internete som nič konkrétne nenašiel, takže pracujem ako CNC sústružník jedná sa o to že som dostal ponuku od zamestnávateľa pracovať na živnosť mesačnú mzdu mi sľubujú okolo 800€ v hrubom takže prvá otázka je či sa to oplatí čo aké odvody budem musieť platiť atď.. teda v skratke koľko mi asi zostane s tých 800€ čisto teoreticky?? Tiež by ma zaujímalo aký druh živnosti budem potrebovať.
Ale poďme k veci hlavne som sa chcel spýtať či by som na túto živnosť mohol pracovať súčasne v dvoch firmách alebo ak by som v tej firme kde pracujem teraz skončil či by som s touto istou živnosťou mohol vykonávať tú istú prácu v inej firme.
Ďalej som sa chcel spýtať akú živnosť by som potreboval keby som chcel programovať CNC stroje ale mimo zamestnania sám za seba a či by to bolo možné aj popri tej prvej živnosti.
A ešte som sa chcel spýtať či by som mohol po dohode so zamestnávateľom na tú pozíciu obsluha CNC sústruhu ja ako živnostník zamestnávať brigádnika. Poprípade aký druh živnosti by som na to potreboval aby som mohol zamestnať brigádnika na moju pozíciu.
Príklad: Ja pracujem 2 dni po 12 hodín a dva dni mam volno ak som dobre rozumel tak zamestnávateľ hovoril o tom že pri živnosti mám volný pracovný čas čiže dajme tomu že ja by som pracoval tak ako doteraz 2 dni po 12 hodín a na tie dva dni kedy by som mal volno by som mal brigádnika s ktorím by som mal ja dohodu a vyplácal ho vždy s mojej výplaty podla odpracovaných hodín.
Neviem či som to vysvetlil dostatočne každopádne všetko ohladne toho ma zaujíma tak ak by ste niekto niečo vedeli bol by som veľmi vďačný za pomoc.
Braňo
31.10.11,14:37
okrem toho, že spĺňaš niekoľko znakov závislej práce, 800 EUR brutto nepredstavuje po zdanení (90 EUR) a odvodoch (150 EUR) ani 550 EUR, čo považujem skôr za zderstvo, nie slušnú odmenu.
Gina Er
31.10.11,14:42