w3r0
31.10.11,19:02
Dobrý deň, nevyznám sa v zákonoch a podobných záležitostiach. Som študent (4.r stredná škola) a chcel by som predávať webové stránky alebo rôzne grafické práce, spraviť si stránku a všetko realizovať cez internet. Nič mi nebráni v tom začať niečo robiť len neistota či je to možné bez toho aby som takéto veci mohol robiť legálne a bez poplatkov, prípadne aké veci by som musel vybaviť aby som práve toto mohol robiť ? Musím odvádzať dane? Ak áno kedy ich nemusím, kedy nepotrebujem živnosť. Čítal som už pár tém vo fórach, rôzne články a podobne ale predsa nie som si istý ako to funguje, bol by som rád keby ste mi povedali ako to začať. Vopred ďakujem.
zk24
31.10.11,18:14
Dobrý deň, nevyznám sa v zákonoch a podobných záležitostiach. Som študent (4.r stredná škola) a chcel by som predávať webové stránky alebo rôzne grafické práce, spraviť si stránku a všetko realizovať cez internet. Nič mi nebráni v tom začať niečo robiť len neistota či je to možné bez toho aby som takéto veci mohol robiť legálne a bez poplatkov, prípadne aké veci by som musel vybaviť aby som práve toto mohol robiť ? Musím odvádzať dane? Ak áno kedy ich nemusím, kedy nepotrebujem živnosť. Čítal som už pár tém vo fórach, rôzne články a podobne ale predsa nie som si istý ako to funguje, bol by som rád keby ste mi povedali ako to začať. Vopred ďakujem.

Ahoj,*

ak by malo ísť o pravidelnú činnosť, tak určite by bola potrebná živnosť, a "bez poplatkov" to určite len tak nebude.
*Budú sa ťa týkať najprv preddavky na ZP a daň v prípade že budes mat základ dane viac ako je nezdaniteľná položka (3559,30€). Sociálna poisťovňa až podľa príjmu z posledného daňového priznania, takže najskor 1.7.2012.

Zivnost by si nepotreboval ak by islo o jednorázový, príležitostný príjem a mohol by si so zákazníkom uzavrieť zmluvu o dielo. Ak to budes robiť opakovane, bude na to treba asi živnosť.
w3r0
31.10.11,18:16
Ja spravím stránku, tým u mňa robota končí. Jedná sa o pravidelnú činnosť ?
w3r0
31.10.11,18:17