mareko
08.11.11,12:33
Dobrý deň. V rámci záručnej doby na sedaciu súpravu som si v predajni uplatila reklamáciu. O neschopnosti pani majiteľky predajne sa nejdem vyjadrovať, no dôležité je asi to, že "ja s tým nič nemám, to výrobca". V tomto duchu sa niesla celá reklamácia. Reklamáciu som uplatnila 28. 7. 2011 a až do 17. 10., kedy som už po x-tý krát bola v predajni zisťovať čo je s reklamáciou, mi naveľa dala vyjadrenie výrobcu (antidatované 22. 8.)aj to bolo písané výrobcom pani predajkyni a nie mne.
V tom vyjadrení bolo pochopiteľne napísané, že závada vznikla používaním. Nechcem teraz riešiť oprávnenosť (podľa môjho názoru reklamácia oprávnená bola)ale chcem použiť Zákon č. 250/2007§18, odstavec č. 4, kde sa píše, že : "Vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní. Po uplynutí tejto lehoty má spotrebiteľ rovnaké práva, akoby išlo o vadu, ktorú nemožno odstrániť." Podľa zákona mám nárok na vrátenie peňazí alebo nový výrobok.
Prosím o radu, ako a kde mám toto právo uplatniť, aby bol výsledok taký ako má byť a nie aby som sa ťahala kade tade ešte ďalšie mesiace či roky. Uplatňovať cez predajňu alebo rovno cez SOI?
Ďakujem za všetky rady.
arizona
08.11.11,11:55
Zacni samozrejme na predajni,kde si vyrobok kupila.
Oni su povinni reklamaciu vyriesit max. do 30 dni, takze im oznam /najlepsie pisomne/, ze odstupujes od zmluvy,nakolko nedodrzali zakonom stanovenu lehotu na vybavenie reklamacie a ziadas vyplatit peniaze na cislo uctu, do "urceneho" datumu...inak sa budes svojich prav domahat sudnou cestou...bla,bla...
len nechapem, preco si cakala 3 mesiace na opravu a riesis to az takto neskoro.-)
mareko
08.11.11,13:20
Arizona, ďakujem za odpoveď. Neriešila som to preto, lebo bol problém s tou majiteľkou predajne a čas dáko rýchlo prešiel :-(