aisis
22.11.11,20:24
Dobrý deň!

Potrebovala by som radu ohľadom prekročenia nezdaniteľného minima.

Som študentka VŠ a celý rok som pracovala cez pracovnú agentúru v jednej firme ako recepčná. Mám DIČ, takže podávam daňové priznanie každý rok, aj keď nevykazujem žiaden príjem. Avšak tentoraz môj celoročný príjem prekročil výšku nezdaniteľného minima, teda 3 559,30 eura. Zrejme teda budem musieť platiť z prevyšujúcej čiastky 19%daň. Počula som však, že po prekročení tejto čiastky si budem musieť platiť nasledujúci rok poplatky do sociálnej/zdravotnej poisťovne. Čo je na tom pravdy? A aká je výška týchto poplatkov?

Ďakujem za radu :)
Ice dive
22.11.11,20:10
tak si študentka, alebo SZČO? podľa akého § si mala príjem, zo závislej činnosti § 5 alebo zo živnosti § 6 alebo § 8 -registrácia na DÚ z dôvodu napr. prenajímania povedzme nehnuteľnosti...
záleží od toho akú zmluvu si mala s tou agentúrou...
ak podľa § 6 t.j. zo živnosti tak tvoj príjem by musel prekročiť 3 948,72 EUR aby si musela začať platiť odvody ako SZČO...

kalkulačku na výpočet povinných odvodov nájdeš tu: http://www.socpoist.sk/kalkulacka-na-informativny-vypocet-poistneho-pre-povinne-poistenu-szco-za-obdobie-od-1-jula-2011/43831s
aisis
22.11.11,20:26
Nie som SZČO - nemám živnosť. DIČ mám kvôli založenej mandátnej zmluve v spoločnosti, ktorá je v konkurze, tým pádom ho nemôžem zrušiť. To je na dlhšie.

No tak v pracovnej agentúre som na dohodu o brigádnickej práci študentov - pokiaľ viem, to je závislá činnosť.
Katy a R
22.11.11,20:31
Nie som SZČO - nemám živnosť. DIČ mám kvôli založenej mandátnej zmluve v spoločnosti, ktorá je v konkurze, tým pádom ho nemôžem zrušiť. To je na dlhšie.

No tak v pracovnej agentúre som na dohodu o brigádnickej práci študentov - pokiaľ viem, to je závislá činnosť.
ak máš DIČ .. tak si szčo - pokým sa neodhlásiš z DU.
Ale ak nemáš z tohto titulu žiadny príjem, tak stačí podávať Ačkové DP .. len by som doporučila oznámiť to DU.
Z brigády nemáš ty odvodové povinnosti..
aisis