Branik75
24.11.11,14:56
Dobry den,chcel by som Vas poprosit o nazor na situaciu do ktorej som sa dostal.Od SAF Investment mi prisla predexekucna vyzva na zaplatenie dlhu voci zdravotnej poistovni Dovera. Tyka sa to obdobia 1998-1999.Vraj v marci som dostal vykaz pohladavok a kedze som do 8 dni nepodal namietku, tento sa stal pravoplatny a vymahatelny. Kedze som bol odcestovany v zahranici, doteraz som o tom nevedel az teraz.Nasledne som poslal notarsky overene prehlasenie o tom ze som bol student denneho studia plus notarsky overenu kopiu diplomu.Na to mi bolo oznamene nasledovne:Dobrý deň, Na základe Vami zaslanej námietky a jej preverenia u nášho klienta Dôvera, zdravotná poisťovňa Vám oznamujeme nasledovné :Námietky ste mohli podať v zákonnej lehote po doručení výkazu nedoplatkov. Zo zákona sa na námietky voči výkazu nedoplatkov podané po tejto lehote neprihliada. Napriek tomu, sme opätovne preverili Vašu námietku, ktorá bola však vyhodnotená ako skutkovo a vecne neopodstatnená a preto Vás opätovne vyzývame k okamžitej úhrade dlžnej sumy podľa identifikačných údajov uvedených v predexekučnej výzve. Zároveň Vás upozorňujeme, že ide o právoplatný a vykonateľný exekučný titul. V prípade, že dlžnú sumu neuhradíte, musíme v zmysle platných právnych prepisov postupovať Váš spis na exekučné konanie.Žiaľ, čo sa týka evidencii na úrade práce, túto skutočnosť ste mali oznámiťpoisťovni do 8 dní. Je to Vaša zákonná povinnosť. Poisťovňa by si následnežiadala financie od štátu. Štát so zdravotnou poisťovňou nie je informačneprepojený. Orgány ako Úrad práce, Vysoká škola a pod. nemajú zo zákonapovinnosť oznamovať zdravotnej poisťovni, že ste nezamestnaný, že ste PN,študent alebo na materskej.Bezodkladne nás informujte o spôsobe a dátume platby, aby sme mohli Váš spis buď uzavrieť alebo pokračovať v exekučnom konaní.Otazka:1. mozem podat namietku voci vymahaniu tohto tzv. dlhu, kedze premlcacialehota je podla § 32 zakona c. 580/2004 Z.z. na stare pohladavky 10rokov?2. da sa neja